تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۳۱۲۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات بورس تهران؛

گروه فرآورده‌های نفتی در صدر نشست

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، هجدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۸۹۷ واحد کاهش، رقم ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴ میلیارد و ۹۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۸ هزار و ۲۸۳ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۸ هزار و ۹۷۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فراورده‌های نفتی با ۴۳ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۹۲ هزار و ۹۲۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۲ هزار و ۶۱۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۷ هزار و ۵۵۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۶ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۳۰ هزار و ۸۲۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۲۳ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۹۱ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۱۶۹ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۱۳۱ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۴۶ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷۲۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۴۹۳ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۹۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده