تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۳۱۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۳.۸ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال

‌می‌متالز - شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته در ۱۲۶ روز معاملاتی، با ۱۸۰هزار و ۵۸۶ واحد افزایش، معادل ۱۳.۸۱ درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۹۲۹ میلیارد و ۸۱۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۷۴۴۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال در بیش از ۱۰۳ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۸۵۱ دفعه طی ۱۲۶ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۸۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۶۱۹ هزار و ۵۵۷ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۱۲۶ روز با ۱۸۰ هزار و ۵۸۶ واحد رشد، معادل ۱۳.۸۱ درصد رشد کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۳ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۱۲ هزار و ۵۱۸ واحد کاهش، معادل ۲.۸۵ درصد افت کرد و رقم ۴۲۷ هزار و ۲۸۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۴۳ هزار و ۲۱۵ واحد افزایش در این مدت به رقم یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۲۶ هزار و ۲۳۲ واحد رشد به عدد ۲ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۹۸۰ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۴.۷۸ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۲.۵۳ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده