تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۳۱۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین منفی بورس در پاییز؛ شاخص بیش از ۲۲۰۰۰ واحد عقب نشینی کرد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۲۲۸۰ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۵۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه هفدهم مهرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۵۶۲ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به رقم ۳۶۵ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۷۰۵ واحدی، عدد ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۲۳۰ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۳۳۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۶۲۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۷۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۵۴۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۶۶۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

اولین منفی بورس در پاییز؛ شاخص بیش از ۲۲۰۰۰ واحد عقب نشینی کرد

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فولاد، تاپیکو، پارسان، فملی، شبندر و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی شستا، بفجر و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بازار سرمایه در سومین هفته پاییز، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۳۱۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۰۵ هزار و ۳۷۴ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دروز (داروسازی روزدارو) با ۴.۸۷ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کسعدی، فسرب، ثفارس و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی ستران (سیمان تهران) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های دلقما، غزر، همراه و پردیس قرار گرفتند.

اولین منفی بورس در پاییز؛ شاخص بیش از ۲۲۰۰۰ واحد عقب نشینی کرد

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده