تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۳۲۱۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت‌های بیمه هیچ سودی از جرایم دیرکرد نمی‌برند

‌می‌متالز - مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا اعلام کرد که شرکت‌های بیمه هیچ گونه دخل و تصرفی در منابع مالی جرایم دیرکرد بیمه نامه ندارند و سودی هم نصیب شرکت‌های بیمه نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا اعلام کرد که شرکت‌های بیمه هیچ گونه دخل و تصرفی در منابع مالی جرایم دیرکرد بیمه نامه ندارند و سودی هم نصیب شرکت‌های بیمه نمی‌شود.

علیرضا ضیایی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معیار تعیین جرایم دیرکرد بیمه نامه‌های شخص ثالث با توجه به وزن زیاد این بیمه نامه در پرتفوی شرکت‌های بیمه ای، توضیح داد: جریمه دیرکرد به استناد بند ب ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ برای دارندگان وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه وضع شده است که معادل حداکثر یکسال حق بیمه اجباری بیمه شخص ثالث است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جرایم دیرکرد به استناد ماده ۲۴قانون بیمه شخص ثالث از منابع مالی صندوق خسارت‌های بدنی است و وجوه حاصل از آن به حساب صندوق مزبور واریز می‌شود، گفت: شرکت‌های بیمه هیچ گونه دخل و تصرفی در منابع مالی مذکور ندارند، به همین جهت سودی هم نصیب شرکت‌های بیمه نمی‌شود.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا با اظهار به اینکه بخشودگی جرایم در برخی از مناسبت‌ها توسط بیمه مرکزی جهت اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود، بیان کرد: این موضوع از سوی بخشی از دارندگان وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه استقبال می‌شود و از این رو در افزایش میزان پرتفوی شرکت‌های بیمه تاثیر‌گذار بوده و افزایش ضریب نفوذ بیمه را در پی خواهد داشت.

او در انتهای سخنان خود گفت: هم اکنون از بیش از ۱۲میلیون موتورسیکلت موجود در کشور، حدود ۱/۵ میلیون دستگاه داری بیمه شخص ثالث هستند و بخشودگی جرایم دیر کرد، فرصت مناسبی برای بیمه کردن وسیله نقلیه فاقد بیمه نامه است.

نحوه تعیین جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در ادامه مدیرعامل بیمه پاسارگاد، در خصوص چگونگی تعیین جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: کسانی که بیمه نمی‌خرند، هنگام مراجعه برای دریافت بیمه شخص ثالث، علاوه بر بیمه نامه جاری، مبلغی را هم برای دوره‌ای که بیمه نبوده اند، باید پرداخت کنند.

معصوم ضمیری در توضییح بیشتر گفت: شما فرض کنید که باید خودرو خود را یک سال بیمه می‌کردید، امابیمه نکردید به دلیل اینکه تعهد شما را صندوق پرداخت می‌کند به اندازه حق بیمه از شما مبلغی را دریافت و به صندوق می‌دهند.

ضمیری با تاکید بر اینکه در حق بیمه هیچ عددی اضافه نمی‌شود، اظهار داشت: شرکت عامل اجرا است از افراد مبلغی را دریافت می‌کند و به صندوق پرداخت می‌کند.

او در انتهای سخنان خود در خصوص اینکه بخشودگی جرائم چه میزان می‌تواند باعث ضریب نفوذ در بین مردم و همچنین فرهنگ مردم شد؟ بیان کرد: زمانی که بیمه مرکزی به همراهی صندوق آن عدد را می‌بخشد آنهایی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند ترغیب به دریافت بیمه نامه می‌شوند در واقع مشمول پرداخت بیمه نامه معوقه خود می‌شوند. این موضوع منجر به ایجاد انگیزه برای تمدید بیمه نامه می‌شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده