تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۳۲۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری بخش صنعت در خراسان شمالی

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت استان به ارزش ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، علی اصغر رضازاده اظهار داشت: میزان اشتغال برای ۱۹ پروانه بهره براری صادر شده در بخش صنعت در نیمه نخست امسال ۲۸۰ نفر گزارش شده است.
وی افزود: شمار پروانه‌های صادر شده در بخش صنعت نسبت به پارسال ۱۵ درصد کاهش دارد، اما به لحاظ میزان اشتغال شاهد رشد ۲۷ درصدی هستیم و میزان سرمایه گذاری هم با ۵۷ درصد رشد همراه است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این پروانه‌های صادر شده بیشتر در صنایع غذایی و شیمایی بوده است.
رضازاده درباره صدور پروانه بهره برداری برای معدن کاران استان گفت: نیمه نخست امسال هشت فقره پروانه بهره بردای با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن صادر شده است که بیشتر در زمینه سنگ تزیینی، سنگ لاشه و مرمریت بوده است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در این مدت سه فقره گواهی کشف، سه فقره پروانه اکتشاف و ۱۰ مجوز برداشت مواد معدنی صادر شده است.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اظهار داشت: در این کارگروه، مشکلات حوزه صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آن برنامه ریزی می‌شود که در این زمینه امسال ۱۳ نشست تشکیل شده است که ۴۰ مصوبه داشته است.
وی افزود: تامین مواد اولیه، تامین نقدینگی و یا مشکل با دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلاتی است که واحد‌های تولیدی مطرح کرده اند که حل آن در نشست‌های تسهیل و رفع موانع تولید پیگیری شده است.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با اجرایی شدن مصوبه‌های این کارگروه، شاهد رونق تولید در واحد‌های صنعتی و معدنی استان باشیم.
گفتنی است، در خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی با بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال وجود دارد.
میزان ذخایر قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.
مقدار سرمایه گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی بیش از ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می‌شود.
کشور ۶۸ ماده معدنی و استان خراسان شمالی ۲۸ ماده معدنی دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده