تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۲۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن

پیشنهاد پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی در قانون جهش تولید مسکن
‌می‌متالز - معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وام ۳۰۰ میلیون تومانی قانون جهش تولید در شهر‌های کوچک خبر داد و گفت: بازپرداخت این وام ۲۰ ساله است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا سهرابی با یادآوری این‌که برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن در شهر‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده است، اظهار کرد: امیدواریم با سیاست‌های جدید گره‌های طرح اقدام ملی مسکن، از جمله پایین بودن سقف وام و بازپرداخت ۱۵ ساله آن برطرف شود. در همین خصوص، مقرر است، بازپرداخت تسهیلات ساخت در قانون جهش تولید مسکن به مدت ۲۰ سال افزایش یابد و سقف تسهیلات نیز در شهر‌های مختلف جمعیتی مناسب‌سازی شود.

وی از ارایه تفاهم‌نامه پیشنهادی برای اجرای سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در قالب قانون جهش تولید مسکن خبر داد و تاکید کرد: چنانچه تسهیلات ابلاغ شود، عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری قانون جهش تولید مسکن تحت مسوولیت بنیاد اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش سقف تسهیلات قانون جهش تولید مسکن به ۴۰۰ میلیون تومان، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد پرداخت وام قانون جهش تولید در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهر‌ها و شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان، تسهیلات پیشنهاد شده است.

سهرابی یادآور شد: تسهیلاتی که برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری تحت مسوولیت بنیاد مسکن تعلق می‌گیرد ۳۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

۲ روز قبل وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی در قالب قانون جهش تولید مسکن خبر داده و گفته بود: پیشنهاد وزارت راه در شهر‌ها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت است، این مساله کاملاً محاسبه شده است و از هفته آینده به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد. برای اقشار ضعیف هم سود کاهش یافته است و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت. دولت به این اقشار از طریق صندوقی که پیش‌بینی می‌شود، کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت