تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۳۲۴۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
طی امسال

امسال ۱۲۰۰ میلیارد ریال در معادن آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده است

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای به بهره‌برداری رسیدن معادن مورد نظر در استان طی امسال بیش از یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش می‌متالز، پریسا عابدپور اظهار داشت: با این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری معادن استان افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی ۲۴ معدن هزینه شد که با وارد شدن این معادن به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۲۲ نفر فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، استخراج سالیانه معادن استان به سه میلیون و ۵۴۳ هزار تن افزایش یافت.

عابدپور بیان کرد: این معادن دارای ۲۲۲ میلیون تُن ذخیره قطعی هستند.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر دارای ۱۷۹ محدوده دارای پروانه اکتشاف معتبر و ۶۳ معدن دارای گواهی نامه کشف معتبر با ذخیره قطعی ۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۱ میلیارد ریال دارد.

هم اکنون ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج اسمی سالانه ۱۷ میلیون و ۴۳۵ هزارتن انواع مواد معدنی و ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر در آذربایجان غربی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده