تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۲۳۲۵۱۱
سرویس خبر : زمین شناسی

۵۰ درصد مساحت خراسان جنوبی ژئوفیزیک هوایی شده است / پروژه تحول زمین شناسی؛ نقطه عطفی برای گسترش فعالیت‌های معدنی استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۵۰ درصد از مساحت استان از سوی ایمیدرو و سازمان زمین شناسی تحت عملیات ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته و آنومالی‌های خوبی نیز شناسایی شده است.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی با بیان این مطلب در آئین افتتاح پروژه تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر صمت برگزار شد اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و امیدواریم با آغاز اجرای این پروژه برای اولین بار در کشور و از این استان؛ به ذخایر خوبی در حوزه معدن و مواد فلزی و غیرفلزی برسیم.

جرجانی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش معدن استان، اجرای پروژه تحول در زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی، نقطه عطفی برای گسترش فعالیت‌های معدنی در خراسان جنوبی خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم کاهش ریسک سرمایه گذاری و هزینه‌کرد در بخش معدن افزود: از سازمان زمین شناسی تقاضا داریم نتایج این طرح و اکتشافات را در اختیار استان قرار داده تا سرمایه گذاران بومی استان از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به معدنی بودن استان تاکید کرد: شعار و تلاش ما این است که از طریق بخش معدن و به کمک آن به صنایع معدنی و فرآوری برسیم و در ادامه بر اساس فرآوری، فعالیت‌های حوزه تجارت را گسترش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن قدردانی ویژه از حضور تمامی مدیران و کارشناسان مجری این طرح در استان تاکید کرد: سازمان صمت استان نیز تمام تلاش خود را برای پیگیری اجرای این طرح خواهد داشت.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده