تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۶۶۸۳۷
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صمت در اجلاس سازمان نظام مهندسی معدن در اهواز عنوان کرد؛

بومی سازی صددرصدی پروسه‌های ژئوفیزیک هوایی در ایران

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت در اجلاس سازمان نظام مهندسی معدن در اهواز گفت: کلیه پروسه‌های ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران که با حضور جمعی از فعالان حوزه معدن و مسوولانی از وزارت صمت در هتل پارس اهواز برگزار شد، گفت: در دنیا میانگین زمانی فاصله معرفی آنامولی‌های اکتشافی تا تبدیل آن به معدن کمتر از پنج تا شش سال است، ولی ما در ایران شاهد این هستیم بیش از ۱۵ سال هم این پروسه زمان می‌برد.

به گفته علیرضا شهیدی؛ در حال حاضر کلیه پروسه‌های ژئوفیزیک هوایی بومی‌سازی شده و صفر تا صد آن توسط متخصصان داخلی انجام می‌پذیرد و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور سعی بر اکتشاف ذخایر پنهان دارد که هیچ ظواهری بر سطح زمین ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش برای ما بسیار با اهمیت بوده و ما هم در حال آموزش درون سازمانی هستیم و با تفاهم نامه‌های منعقده مثل سازمان نظام مهندسی معدن آموزش برون سازمانی را پیش می‌بریم.

معاون وزیر صمت یادآور شد: در بحث نیروی انسانی متخصص هم در ارگان‌های دولتی و خصوصی با کمبود شدید مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم از نیروی عظیم توانمند سازمان نظام مهندسی معدن بهره ببریم.

منبع: پایگاه خبری ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده