تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۵۶۸۲۳
سرویس خبر : زمین شناسی
استاندار کردستان:

عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره ۱۷ مرداد آغاز می‌شود

‌می‌متالز - استاندار کردستان گفت: عملیات ژئوفیزیک هوایی به منظور اکتشاف ذخایر معدنی در پهنه دیواندره توسط سازمان زمین شناسی کشور از ۱۷ مرداد سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در راستای رشد و اعتلای استان در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصاد با تاکید بر رفع معضل بیکاری و افزایش سهم استان در تولید ناخالص داخلی نیازمند انجام اقدامات و فعالیت‌های تاثیرگذار هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر بخش‌های کشاورزی و خدمات در حوزه صنعت و معدن نیازمند انجام سرمایه گذاری‌های کلان هستیم که آن‌ها را به عنوان پروژه‌های پیشران تعریف تا زمینه توسعه استان فراهم شود.

استاندار کردستان افزود: تفاهم نامه‌ای بین استان و شرکت ذوب آهن اصفهان که یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه تولید و اقتصاد کشور است امضا شد و امیدواریم این تفاهم نامه در کمترین زمان عملیاتی شود.

زارعی کوشا یادآور شد: بی شک انجام این فعالیت نیازمند مقدمات و شناسایی و واگذاری معادن و اکتشاف و استخراج بوده و زمان بر است و این مهم در کل اقدامی در راستای صنعتی شدن استان است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با شناسایی ذخایر معدنی با هماهنگی سازمان زمین شناسایی کشور و جلسه‌ای که با رییس این سازمان داشتم قرار شده از ۱۷ مرداد عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه دیواندره آغاز شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه درکمتر از یک سال می‌توانیم نگاه بهتری و جامع تری از ذخایر موجود در این پهنه داشته باشیم، ادامه داد: کردستان در جهات مختلف آمادگی جهش بزرگ را دارد و در سفر رییس جمهوری نهایی کردن بسیاری از پروژه‌ها را هدفگذاری کردیم.

تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی امروز پنجشنبه بین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده