تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۵۷۱۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای چهار طرح پیشران در کردستان به تصویب رسید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تصویب اجرای چهار طرح پیشران فولاد قروه، فولاد بیجار، توسعه طلای سقز و پتروشیمی بعثت بیجار خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی ظهر در جلسه بررسی نظارت بر قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاکید رهبری بر دانش‌بنیان بودن و دغدغه‌ای که ایشان در زمینه تولید، رونق تولید و جهش تولید و موضوع اهمیت دانش‌بنیان کردن تولید دارند ضرورت دارد همه ادارات برای تحقق این شعار پای کار باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: پایه اقتصاد کشور تولید است که موجب رفاه عمومی جامعه، اشتغالزایی، افزایش اعتماد به نفس عمومی و شکوفایی اقتصادی می‌شود لذا باید با تولیدات صادرات‌محور نگاه جدی به بازار‌های هدف داشته باشیم که مسیر تحقق همه اهداف اقتصادی را میسر می‌سازد.

وی در ادامه گفت: طبق پایشی که انجام شده است، ۹۸۷ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که تعدادی از آن‌ها راکد و نیمه‌فعال است که سازمان صمت کردستان احیا و فعال‌سازی این واحد‌ها را در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان برای پیگیری مسائل واحد‌های تولیدی استان و کمک به رفع موانع تولید، از پیگیری احیای۶۲ واحد راکد استان در سال جاری خبر داد.

خلیقی خاطرنشان کرد: بعنوان متولی بخش صنعت استان برای سفر رئیس جمهوری به کردستان ۹۶ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان مصوب شده و با حضور آقای رئیسی در استان خط اعتباری ویژه از طریق بانک‌های عامل به واحد‌های تولیدی استان اختصاص خواهد یافت و این نویدبخش سال خوبی برای استان خواهد بود.

وی همچنین از تصویب اجرای چهار طرح پیشران فولاد قروه، فولاد بیجار، توسعه طلای سقز و پتروشیمی بعثت بیجار خبر داد که اجرای این چهار طرح اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت.


نظارت بر تولید و عرضه ضروری است


خلیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سامامه جامع تجارت هم دغدغه صمت است که از سال ۹۳ مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق دارد، اما در سال ۹۹ فعالیت واقعی خود را شروع کرد و اکنون در بستر این سامانه کالا‌ها نقش خود را تعیین می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: کالا‌هایی که در این سامانه ثبت نشود، توزیع خارج از عرضه محسوب خواهد شد و با آن برخورد می‌شود.

وی ضمن اعلام اینکه هیچ کالایی منبعد نداریم که در قالب سامانه جامع تجارت تعریف نشده باشد، گفت: بعد از ثبت سامانه، اظهار تولید هم باید در این سامانه ثبت شود.

خلیقی ادامه داد: چهار هزار و ۸۰۰ کالا در سامانه تجارت بارگزاری می‌شود و مشمول عرضه خارج از شبکه و قاچاق محسوب می‌شود

وی ضمن یادآوری اجرای طرح شفافیت در استان و کشور، افزود: با توجه به اقدامات و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، شفافیت در سطح استان کردستان ۸۰ درصد است.

وی همچنین به آغاز قیمت‌گذاری تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالا‌ها اشاره کرد و گفت: هزینه تولید یک بطری ۵۰۰ سی‌سی آب معدنی ۱۵۰۰ تومان است که در بازار ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالیکه با درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی محصول از گرانی قیمت اجناس جلوگیری می‌شود.

خلیقی ادامه داد: تعهد اشتغال سازمان صمت کردستان در سال جاری دو هزار و ۹۸۲ شغل است که به همت همکاران و فعالیت آنان بیش از این عدد محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده