تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۵۹۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته‌ای یک واحد تولیدی و صنعتی در همدان احیا می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: به طور میانگین هفته‌ای یک واحد صنعتی غیر فعال، احیا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سال گذشته ۵۰ واحد تولیدی تعطیل و راکد استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با تاکید بر اینکه استاندار همدان شخصا در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شرکت می‌کند، گفت: در این جلسات مشکلات واحد‌های تولیدی، اعلام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۵ جلسه برای رفع موانع واحد‌های تولیدی برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بررسی و رفع شده است.

شانیان به فعالیت‌های حوزه بازرسی این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: برای اولین بار ۳ هزار و ۳۵۰ مورد بازرسی در طول یک روز را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه رتبه اول مبارزه با قاچاق کالا در لوازم یدکی خودرو را به دست آوردیم، تصریح کرد: در زمینه بازرگانی خارجی، ۱۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: آمار قاچاق باطری خودرو در استان به صفر رسیده است.

شانیان با بیان اینکه مشکلات حوزه صادرات در دست بررسی و پیگیری است، عنوان کرد: افزایش و رشد صادرات نیازمند پایه ریزی مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه جامع تجارت در حوزه کشاورزی، رتبه اول را کسب کردیم؛ تصریح کرد: در زمینه تسهیلات روستایی، رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: تسهیلاتی که به واحد‌های تولیدی داده می‌شود باید در بستر مطمئنی باشد تا فقط در همان بخش هزینه شود.

شانیان از نهایی شدن سند آمایش صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد و اظهار داشت: در این سند ظرفیت هر شهرستان به صورت مجزا دیده شده و سعی کردیم برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده