تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۵۹۲۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
احمد شانیان در ارائه گزارش ۱۱۰ روزه خود اعلام کرد:

وصول ۴ برابری حقوق دولتی از معادن استان / شرکت شیشه با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی در همدان احداث می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به احیا ۱۰ معدن در سال گذشته از افزایش وصول حقوق دولتی معادن استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احمد شانیان؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش ۱۱۰ روز مدیریت خود با اشاره به فعالیت مطلوب معاونت معادن در توسعه و رونق این حوزه گفت: حقوق دولتی معادن استان همدان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایشی ۴۰۰ درصدی داشته است.

شانیان افزود: یکی از اتفاقات مهم در این اداره کل استانداردسازی فرآیند‌ها بود، در آغاز بررسی اولیه و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف را انجام دادیم، جلسات مختلفی با مدیران مختلف در این راستا برگزار شد.

وی با بیان اینکه در اداره کل صمت استان همدان یک کار جهادی در حال انجام است، گفت: از هر نظر بهره‌وری این مجموعه بیش از سایر سازمان‌ها است.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت صنایع در این ایام ۳۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۳۴ نفر و صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور ۵ مورد و اشتغال آن ۲۲ نفر بوده است.

شانیان خاطرنشان کرد: در این حوزه ۷۵۷ جواز تاسیس صادر شده است که هفت هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۷۳۸ نفر دارد.

وی تاکید کرد: رویکرد ما بیشتر به سمت صنایع بزرگ است. اگر صنایع بزرگ در استان مستقر شوند می‌تواند در کنار خود زنجیره‌ای را ایجاد کند. مجموعه‌های همچون خشکبار طلایی، مجموعه‌ای با سرمایه‌گذاری هولدینگ میدکو در استان در شرف انجام است. جواز یک شرکت شیشه صادر شده است و انشاالله اگر مقدمات و موخرات مهیا بشود، یک سرمایه‌گذاری خوب به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد تومان در استان رقم خواهد خورد.

شانیان ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای در صنایع فولادی در نظر گرفتیم مانند طرح توسعه صنایع فولاد صبانور ایرانیان و موضوعات دیگری که قطعا برای استان آورده‌های زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا شدن ۵۰ واحد در سال گذشته، گفت: طی سال ۱۴۰۰ به طور متوسط هفته‌ای یک واحد توسط مجموعه صمت با دستور و حمایت ویژه جناب آقای استاندار احیا شد. با توجه به اینکه آقای استاندار یک رویکرد اقتصادی خیلی خوب و کارشناسانه دارند، مشکل گشا است. ایشان نسبت به رفع مشکلات واحدها، بسیار دغدغه‌مند و پیگیر هستند و اغلب اوقات شخصا در ستاد تسهیل شرکت می‌کنند. مسائل با دستور ویژه و موکدانه ایشان رفع می‌شود.

مدیرکل صمت همدان گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز برنامه داریم با همین روند، هفته‌ای یک واحد صنعتی را احیا کنیم. تا این احیا در ۴۰ واحد مستقر در شرکت‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از صنعتی اتفاق بیفتد.

وی افزود: در این ۱۱۰ روز ۱۵ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده است که ۸۱ مصوبه داشته است که ۷۸ واحد صنعتی مشکلاتشان بررسی و نسبتا رفع شد.

شانیان گفت: در حوزه معاونت معادن؛ ۲۰ گواهی کشف، ۲۷ پروانه اکتشاف و ۱۰ پروانه بهره‌برداری صادر و ۱۰ معدن احیا شد، حقوق دولتی ما نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ درصد اضافه شد که دستاورد بسیار خوبی بود. حدود ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول مطالبات در حوزه حقوق دولتی داشتیم.

وی تصریح کرد: همکاران ما در حوزه بازرسی شبانه روز و مجاهدانه فعالیت دارند، در این ۱۱۰ روز سه هزار و ۱۱۰ پرونده داشتیم که منجر به کشف بالغ بر ۴۰۵ میلیارد بوده است. یکی از اتفاقاتی که برای اولین بار رخ داد؛ این بود که سه هزار و ۳۵۰ بازرسی در یک روز را شاهد بودیم. رتبه اول را در مبارزه با قاچاق کالا و قطعات خودرویی در فاز اولی که در وزارت برگزار شد کسب کردیم. رتبه اول در بازرسی از انبار‌ها را نیز کسب کردیم.

این مقام مسوول گفت: در حوزه بازرگانی خارجی مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشتیم؛ ۴ جلسه پایش خارجی برگزار شد، مشکلات و مسائل واحد‌های ما در حوزه صادرات بررسی شد، بسیاری از موارد و مسائل در دست اقدام است و برخی مرتفع شده است و انشاء الله در این حوزه‌ها یک برنامه ویژه‌ای داریم که بتوانیم شاهد رشد بیشتر در حوزه صادرات باشیم.

شانیان گفت: در بازه ۱۱۰ روز اخیر در حوزه بازرگانی داخلی در حوزه شفافیت جرائم کالا در این ۱۱۰ روز ۱۰ پله ارتقا داشتیم از رتبه ۲۶ به ۱۶ ارتقا یافت. در صدور پروانه شرکت‌های پخش بالغ بر ۱۵ پله ارتقا داشتیم که اکنون جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده