تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۵۷۹۲۰
سرویس خبر : صنایع کوچک

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هستند.

به گزارش می‌متالز، سیدهاشم موسوی افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امکانات و تسهیلات ویژه را برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان فراهم می‌کند که کاهش درصد پرداخت بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی به شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معرفی‌شده از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در دستور کار قرارگرفته است.

وی اضافه کرد: ارائه مشوق برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی و بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران و کلینیک‌های کسب‌وکار ازجمله رویکرد‌هایی است که برای صنایع دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده است.

موسوی عنوان کرد: همچنین اعطای ۱۰ درصد مشوق قیمت حق بهره‌برداری از زمین برای طرح‌های صنعتی دانش‌بنیان و تقسیط بخش تعهدی قرارداد به نسبت میزان پرداخت نقدی و متراژ عرصه دریافتی حداکثر تا ۶۰ ماه نیز از دیگر مشوق‌هایی است که برای استقرار صنایع دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای تعریف دقیق علمی و حقوقی هستند و ازنظر دولت، شرکت‌هایی دانش‌بنیان اطلاق می‌شوند که دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشند.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، های‌تک و صادراتی در دریافت تسهیلات از محل منابع وجوه اداره شده در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اولویت برخوردار هستند و شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در صدور ضمانت‌نامه از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بیش از ۳۵۲ واحد تولیدی و صنعتی در قالب ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت هستند که بیشتر واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از صنایع متوسط و کوچک بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای انتقال فناوری و بازاریابی از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: پرداخت یارانه برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، آموزش، تور، عارضه‌یابی، کمک به توسعه بازار، کلینیک‌های کسب‌وکار، بیمه و ... از دیگر اقدامات حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده