تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۵۴۳۱۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

ایجاد شهرک‌های صنفی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

‌می‌متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد پنج شهرک صنفی در شهر‌های مختلف این استان به عنوان نیاز‌های اساسی شهروندان نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش می‌متالز، امیرتیمور موسویان اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های صنفی در شهرستان‌های گچساران، بویراحمد، کهگیلویه، دنا و بهمئی از محل اعتبارات مناطق محروم به نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: راه اندازی شهرک صنفی صنوف آلاینده برای حمایت از کسب و کار‌های کوچک و رفاه حال مردم این شهرستان‌های مختلف از نیاز‌های اساسی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سیمای نازیبای شهر‌های بزرگ استان به علت فعالیت صنوف آلاینده و همچنین صدا‌های مزاحم این واحد‌های صنفی ابرازامیدواری کرد: با راه اندازی شهرک‌های صنفی گامی ارزنده به منظور حمایت از آسایش مردم برداشته شود.

موسویان عنوان کرد: نخستین شهرک صنفی گچساران هم اکنون در مراحل پایانی احداث است، اما یک شهرک صنفی دیگر باید در این شهرستان احداث شود.

واحد‌های بسته بندی و انبار مواد شیمیایی خطرناک و مواد محترقه؛ دامداری اعم از سبک و سنگین؛ مرغداری و پرورش انواع طیور صنعتی؛ تولید مصنوعات سیمانی و موزائیک؛ تولید لوله سیمانی و پله؛ تولیدکاشی و سرامیک؛ آجرپزی از جمله تولید آجر فشاری و سفال، تولید آجر قزاقی؛ تولید گچ و آهک، سنگبری و سنگ کوبی به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد از جمله صنوف مزاحم محسوب می‌شود.

کارگاه‌های تولیدآسفالت؛ تولید شن وماسه؛ چرم سازی؛ دباغی؛ سالامبور سازی؛ روده پاک کنی؛ کشتارگاه دام و طیور؛ پایانه‌های بار و انبار مؤسسات باربری؛ شارژگاز در کپسول؛ آب فلزکاری‌ها (آب کاری)؛ رنگ کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره‌ای) اشاره کرد که از جمله مشاغل و صنوف مزاحم محسوب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده