تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۸۶۲۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت:

باید از جایگاه رفیع سنت‌ها برای ایجاد اشتغال در کشور حمایت کرد/ بیش از هشت هزار هکتار به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شد

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت در مراسم اختتامیه جشنواره ملی حلوای ارده سنتی زرقان بابیان این‌که بیشتر اشتغالی که در دنیا ایجادشده، ناشی از صنایع خُرد و کوچک است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، این موضوع را مطرح و بر آن تأکید کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان بابیان این‌که باید از جایگاه رفیع سنت‌ها برای ایجاد اشتغال در کشور حمایت کنیم، افزود: بنگاه‌های بزرگ باید به ایجاد کسب‌وکار‌های کوچک کمک کنند تا در مناطقی که ظرفیت‌های لازم وجود دارد، این کسب‌وکار‌ها راه‌اندازی شوند.

وی ایجاد خوشه‌های صنعتی را از راهکار‌های مهم برشمرد و اضافه کرد: باید در هر منطقه متناسب بااستعدادی که وجود دارد، صنایع و کارگاه‌های کوچک راه‌اندازی کرد و در استان فارس تاکنون ۲۰ استعداد ازجمله مسقطی، فرش دستبافت و ... در قالب خوشه‌های کسب‌وکار شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

معاون وزیر صمت بابیان این‌که خوشه حلواارده به‌عنوان یکی از استعداد‌های استان فارس، تأمین اعتبار و مطالعه خواهد شد، اعلام کرد: توسعه فناوری، آموزش و دیگر اجزایی که می‌تواند تشکیل دهد، باید دنبال شود و روی آن کار مطالعاتی کرد تا ارده شهرستان زرقان توسعه یابد.

رسولیان با اشاره به این‌که باید محصولات هر شهرستان سهم بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشند، ادامه داد: در بسیاری از محصولات باید دولت ورود کند و حلواارده نیز نقش بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد تا این صنعت نیز رونق گیرد.

وی بابیان این‌که استان هم کمک کند تا خوشه حلواارده ایجاد شود، بیان کرد: باید عمده کار خانگی باشد، اما بخشی برای ایجاد توسعه صنعتی در نظر گرفته شود.

معاون وزیر صمت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌عنوان یکی از ضرورت‌های پاسخگویی به نیاز سرمایه‌گذاری کشور اشاره و عنوان کرد: بیش از هشت هزار هکتار به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه‌شده است و راه اندازی هفت شهرک صنعتی را در استان فارس درحال پیگیری داریم که یکی از آن‌ها در زرقان است و توجه ویژه‌ای نیز به شیراز می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از بخش خصوصی است و هر جا این آمادگی و زمین وجود داشته باشد، مجوز آن را صادر می‌کنیم.

وی یادآور شد: همچنین نهضت کارگاه سازی را در کشور آغاز کرده‌ایم و در هشت ماه گذشته حدود هزار و ۷۰۰ کارگاه ایجاد شده و امسال نیز یک هزار کارگاه جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها ساخته می‌شود.

رسولیان اظهار امیدواری کرد که نتایج عملی این جشنواره در سال‌های آینده در خوشه‌های صنعتی دیده شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده