تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۷۰۲۴۸
سرویس خبر : صنایع کوچک

بهره‌برداری از ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت گفت: بیش از ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به بهره برداری رسیده که رشد خوبی در این زمینه داشته ایم.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال که چه تعداد شهرک صنعتی در کشور به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: بر اساس آخرین آماری که داریم بیش از ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده که رشد بسیار خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی محصول انقلاب هستند و لذا این تعداد شهرک و ناحیه‌ای که ایجاد شده همه مربوط به بعد از انقلاب است.

رسولیان عنوان کرد: در طول چند سال گذشته و به‌خصوص بعد از فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید بر تولید داخلی و ممنوعیتی که در ۲۵۰۰ قلم کالا ایجاد شد رشد خوبی را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشتیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی گفت: در ۸۴۷ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی، ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد بهره‌بردار وجود دارد و بهره‌برداری از شهرک‌ها رشد خوبی را در طول یکی دو سال گذشته داشته است. وی ادامه داد: نزدیک به یک میلیون نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند. اینکه تقاضا برای زمین افزایش پیداکرده نشان از این است که تمایل به سرمایه‌گذاری افزایش‌یافته و وضعیت بنگاه‌های موجود در شهرک‌ها در حال رشد است.

رسولیان افزود: در برخی از شهر‌های بزرگ مانند شهر تهران، تبریز، شیراز و اصفهان قاعدتا واگذاری زمین با محدودیت‌هایی مواجه است یعنی اگر امروز هر میزان زمین در شهر تهران آماده واگذاری باشد متقاضی برای آن وجود دارد و فرد حاضر نمی‌شود از تهران به‌جای دیگر برود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده