به گزارش میمتالز، عزیزالله قربانی، با اشاره به فعالیت هزار شرکت صادراتمحور در شهرکها که سال گذشته ۷/ ۲میلیارد دلار صادرات داشتند، اظهار کرد: سهم صنایع کوچک از کل صادرات غیرنفتی کمتر از ۱۰درصد است؛ چراکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین میکنند. با توجه به اینکه بیشتر نیازهای داخلی را صنایع کوچک تامین میکنند، حجم صادرات آنها نسبت به شرکتهای بزرگ کمتر است. معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی از حمایت سازمان صنایعکوچک از ۲۱شرکت مدیریت صادرات خبر داد و گفت: این شرکتها در حال ارائه آموزش به شرکتهای کوچک و متوسط هستند. به گفته وی، از جمله مهمترین موانع صادرات برای صنایع کوچک نداشتن برند است. به همین دلیل توسعه برندسازی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است حداقل ۳۱برند ملی تعریف شود و صنایع کوچک در قالب این برندها صادرات کنند؛ چراکه صنایع بهتنهایی برای این کار مشکل دارند. مقدمات این فرآیند تعریف شده است.
منبع: دنیای اقتصاد