تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۵۳۹۲۱
سرویس خبر : صنایع کوچک

معاون وزیر صمت: پیگیر ساخت شهر‌های بزرگ صنعتی در کشور هستیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پیگیر ساخت شهر‌های بزرگ صنعتی در مناطق مستعد و دارای ظرفیت کشور هستیم.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان چهارشنبه شب در نشست با نماینده قزوین، آییک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به استان قزوین افزود: تقاضای سرمایه گذاری برای تولید در کشور افزایش یافته و به همین دلیل به دنبال اجرای مدل شهر‌های بزرگ صنعتی و با مساحت زیاد به منظور استقرار صنایع هستیم.

وی با اشاره به صرفه جویی در منابع و هزینه‌های آماده سازی زمین با اجرای این طرح، یادآور شد: برای تخصیص زمین در این رابطه با دستگاه‌های ذیربط توافقاتی داشته ایم.

این مسوول همچنین گفت: قزوین نیز از مناطقی است که ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد یک شهر صنعتی بزرگ برخوردار است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه از توانمندی بخش خصوصی در پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا از دولت برای جلب مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی مجوز گرفته ایم.

رسولیان همچنین با اشاره به آغاز نهضت ساخت واحد‌های کارگاهی برای تقویت صنایع کوچک در شهرک و نواحی صنعتی، گفت: در سال گذشته ۱۴۰۰ کارگاه را برای استقرار واحد‌های دانش بنیان و گروه‌های تولیدی کوچک احداث کردیم و این سیاست در سال جدید نیز ادامه دارد.

این مسوول با اشاره به ارتقای خدمات زیربنایی در شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: در سال قبل بودجه عمرانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۱.۵ برابر رشد یافت، اما در خیلی از شاخص‌ها از جمله توزیع و انتقال برق در سطح شهرک‌های صنعتی بیش از میزان رشد داشتیم.

لطف الله سیاهکالی نماینده مردم قزوین ابیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مجلس با هدف جلوگیری از خام فروشی و تقویت تولید عوارض صادرات مواد خام و نیمه خام را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: مجلس آمادگی لازم را برای کمک به طرح‌هایی که موجب تقویت صنعت از جمله در بخش صنایع کوچک و متوسط شود را دارد.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس شپرای اسلامی گفت: قزوین استانی با توانمندی‌های بالا در زمینه جذب سرمایه گذاری بخش تولید می‌باشد، اما نیازمند است تا زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی این استان افزایش یابد و اعتبارات بیشتری در این حوزه صرف شود.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی،۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده