تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۵۶۸۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال بیش از چهار هزار نفر در معادن کردستان

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت کردستان گفت: استان کردستان با وجود ۲۶ گونه ماده معدنی یکی از استان‌های مستعد کشور در زمینه صنایع معدنی است و بیش از چهار هزار نفر در معادن استان اشتغال دارند.

به گزارش می‌متالز، مهدی سیفی باغی افزود: ۳۴۲ پروانه بهره برداری معدنی در ۶ گروه مواد معدنی و ۱۴۰ پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.

وی به اهمیت ایجاد ارزش افزوده و فرآوری صنایع معدنی برای جلوگیری از خام فروشی این منابع خدادادی اشاره کرد و گفت: پس از سنندج با ۵۸ معدن فعال در حوزه شن و ماسه، شهرستان قروه با ۵۶ معدن فعال، بیشترین تعداد معادن را به خود اختصاص داده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت کردستان همچنین به فعالیت ۲۶ واحد فعال ساخت مصنوعات سنگی در شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۵۰۰ نفر اشتغال دارند و هنر دست شاغلان در این کارگاه‌ها به سراسر ایران و خارج از کشور صادر می‌شود.

وی گفت: کردستان با پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن، استان اول کشور در این زمینه است و برای رفاه حال ساکنان مناطق همجوار معادن و همچنین دسترسی آسانتر به معادن، برنامه‌های زیرساختی ویژه‌ای در دست اقدام است.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده