تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۴۹۳۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واریز ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی بخش معدن کردستان به خزانه

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان به خزانه دولت واریز شده که این رقم در سال ۹۲ حدود ۴.۲ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در مراسم تکریم خود و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: بنده در سال ۹۳ از بخش خصوصی ریاست سازمان صمت استان را عهره‌دار شدم که عده‌ای انتقاد کردند و به این ایراد گرفتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: بنده با حمایت بخش خصوصی که اعتقاد دارم که مهمترین مولفه توسعه هستند، کار را در این سازمان شروع کردم.

وی ادامه داد: گفتمان توسعه کردستان را در قالب یک تیم کاری تعریف کردیم، چون به این باور رسیده بودیم که کردستان شایسته توسعه است.

دره‌وزمی عنوان کرد: بالارفتن توان مردم و اشتغال برای جوانان را در برنامه قرار دادیم و با همکاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به نتایخ خوبی رسیدیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری یا دولت و یا بخش خصوصی انجام می‌دهند و لذا زمینه باید ایجاد کرد تا سرمایه‌گذار رغبت به سرمایه‌گذاری پیدا کند.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان داشت: در صورتی که اعتماد مردم به دولت و فعالان اقتصادی به همدیگر و سرمایه اجتماعی نباشد، سرمایه‌گذاری اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: بنده اعتماد را به سرمایه‌گذاران القا کردم، چون به کارم باور داشتم و از هیچ حمایتی فروگذار نکردم و این اعتماد نتیجه داد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی اتفاق افتاد.

دره‌وزمی ادامه داد: در وزارتخانه و جلسات استانی هم پیگیر رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، تولید و بخش خصوصی بودم و از اینکه برچسب شراکت به من چسبپانند، ابایی نداشتم.

وی ادامه داد: سعی کردم فرصت‌سوزی نکنم، از زمان آقای نعمت‌زاده تاکنون مشکلات استان را روی میز وزرا قرار داده‌ام و همه می‌دانستند که مسائل کردستان پیگیری می‌شود و به همین دلیل این‌ها به نتیجه می‌رسید.

وی ادامه داد: جوانانی در کردستان داریم اگر باور شوند سرمایه‌گذاران موفقی خواهند شد که نمونه‌های زیادی در استان داریم و اکنون تولیدکننده‌ها و صنعتگران موفقی در کشور هستند.

رییس سابق سازمان صمت کردستان یادآوری کرد: کردستان ظرفیت بسیار خوبی در معدن دارد و امسال ۷۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان به خزانه دولت واریز شده که این رقم در سال ۹۲ حدود ۴.۲ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ میزان برق مصرفی بخش صنعت در کردستان ۱۴ درصد بود که اکنون به ۲۸ درصد رسیده و این بیانگر افزایش فعالیت در این بخش است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده