تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۶۹۴۳۳
سرویس خبر : زمین شناسی
استاندار آذربایجان غربی خبرداد

آغاز عملیات ژئوفیزیک هوایی از معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان غربی از آغاز عملیات اجرایی اسکن و ژئوفیزیک هوایی معادن استان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان ۵ مردادماه در برنامه شبکه استانی اولدوز افزود: عملیات اجرایی اسکن و ژئوفیزیک هوایی معادن استان در فضایی با ۱۵هزار مترمربع در ۵شهرستان تکاب، بوکان، مهاباد، شاهین دژ و میاندوآب توسط ۱۵۰ کارشناس زمین شناسی با اعتبار بالغ بر ۳۲۰میلیارد تومان طی یک سال و باهدف توسعه فعالیت‌های معدنی استان آغاز بکار کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های پیشران توسعه و رشد اقتصادی برای سال جاری استان توسعه ۹درصدی در بخش معادن است، تصریح کرد: در گام اول موانع و مشکلات بخش توسعه معادن استان بررسی شد و قرار داد و تفاهم نامه ۶هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو برای توسعه بخش معادن استان امضا شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ۱۵۷مصوبه در حوزه‌های مختلف با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد، خاطر نشان کرد: در ۴۵ روز گذشته ۱۰۲۵میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در جهت سرعت یافتن پروژه‌های اولویت دار ملی و استانی تخصیص یافته است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه در سفر ریاست جمهور منابع مالی خوبی برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته، اظهار کرد: در چند ماه آینده شاهد افتتاح فاز سوم فاضلاب ارومیه و با تزریق اعتبار، شاهد افتتاح خط انتقال آب از تونل زاب خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، یاد آور شد: در دو دهه گذشته با وجود خشکسالی نه تنها مصرف آب در بخش کشاورزی کاهشی نبوده بلکه ۲میلیارد مترمکعب نیز مازاد مصرف داشتیم که با اقداماتی همچون کشت جایگزین، توسعه آبیاری نوین، توسعه گلخانه‌ها و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان می‌توان مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش داد بدون اینکه به معیشت و اقتصاد مردم و منطقه صدمه زد.

معتمدیان با اشاره به اینکه ۹پایانه و ۶بازارچه در استان فعالیت دارند، افزود: کار ساماندهی مرز‌ها و پایانه‌ها شروع شده و با تصویب ستاد اربعین و فراهم کردن زیرساخت‌ها مرز تمرچین امسال میزبان زائران اربعین خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص هدف از اجرای شنبه‌های محرومیت زدایی نیز گفت: این برنامه باهدف شناسایی و حل مشکلات مناطق محروم ارومیه انجام می‌شود چرا که در برخی نقاط ارومیه با وجود اینکه مرکز استان است شاهد کمترین برخورداری از امکانات و زیرساخت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در مناطق کم برخوردار ارومیه که ۲۰هزار نفر جمعیت را در بردارد، شاهد مشکلاتی، چون آب شرب، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، حمل ونقل و نبود پلاک پستی برای ۶۸۰۰ خانه هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده