تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۳۰۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در معادن زنجان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۲۹۲۴ نفر در معادن استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری با بیان اینکه در بخش معدن استان تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۵۷ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که از این تعداد ۲۷۲ معدن به صورت فعال است.

وی با اشاره به ظرفیت اسمی معادن، افزود: ظرفیت استخراج اسمی معادن استان ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تن و ذخیره قطعی مواد معدنی معادن استان ۶۲۶ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷۰۹ تن است. همچنین ۲۹۲۴ نفر در معادن استان در حال فعالیت هستند.

این مسوول با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی بخش معدن استان، ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش معدن از لحاظ زیست‌محیطی است، به طوری که پوشش غالب گون مانع توسعه بخش معدن در استان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای قانون گون در استان، بسیاری از معادن به دلیل نداشتن امکان اکتشاف سینه‌کار جدید پس از اتمام سینه‌کار دارای پروانه، متوقف می‌شود و در نهایت با باطله‌برداری، مدت کوتاهی را فعال می‌مانند.

از نیم‌سال دوم سال ۹۷ که دستورالعمل مربوط به حفظ و حراست از گونه گون از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، اداره‌کل منابع‌طبیعی استان در راستای اجرای مصوبات مجلس، ابلاغ شده، بخش اعظمی از فعالیت‌های معدنی در زنجان متوقف شده است. گونه گون بر اساس ماده یک قانون حفظ و حمایت مصوب سال ۷۱، یکی از گونه‌های ممنوع‌القطع بوده که لزوم حراست از آن صراحتاً در قانون قید شده است.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده