تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۳۳۲۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاغل شدن ۲۹ درصدی جویندگان کار در سال ۹۹

‌می‌متالز - تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال ۹۹ حدود ۳۰۲۴۶۱ نفر می‌باشد که تعداد ۲۳۵۷۲۸ نفر در دفاتر کاریابی خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۳۶۸ نفر حدود۲۹.۰ درصد آن‌ها به کار گمارده شده اند.

به گزارش می‌متالز، مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، بر اساس برآورد‌های به دست آمده در سال ۹۹ جمعیت کشور برابر ۸۴۰۳۸ هزار نفر است که نسبت به سال ۹۸ حدود ۱.۲ درصد افزایش داشته است. از این تعداد ۷۵.۴ درصد در مناطق شهری و ۲۴.۶ درصد در مناطق روستایی ساکن بوده اند.

در سال ۹۹ نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ۴۴.۳ درصد می‌باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۶۸.۷ درصد و ۱۳.۹ درصد است.

همچنین نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ ساله وبیشتر ۹.۶ درصد می‌باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۸.۴ درصد و ۱۵.۶ درصد می‌باشد.

درسال ۹۹ تعداد صدور روادید کار با حق کار مشخص برای اتباع بیگانه ماهر، ۲۷۳۹ مورد و برای اتباع بیگانه غیرمشمول موافقت هیأت فنی اشتغال ۱۱۶ مورد می‌باشد و تعداد پروانه کار تمدید هشده برای تبعه بیگانه ماهر ۴۷۹۷ مورد و تبعه بیگانه غیر مشمول موافقت هیأت فنی اشتغال حدود ۱۶۴۷ مورد بوده و تعداد ۲۵۶۷۵ کارت کار موقت صادر و ۱۸۰۸۲۱ کارت کار موقت تمدید شد است.

در سال ۹۹ تعداد ۲۹۲۰۶ نفر شاغل تبعه شاغل غیر مجاز شناسایی شده که بیشترین آن مربوط به استان تهران با ۱۲۴۱۸ نفر و کمترین آن به ترتیب مربوط به استان اردبیل با تعداد ۴ نفر و استان کردستان با تعداد ۵ نفره می‌باشند. این تعداد در استان آذربایجان غربی صفر بوده است.

تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال ۹۹ حدود ۳۰۲۴۶۱ نفر می‌باشد که تعداد ۲۳۵۷۲۸ نفر در دفاتر کاریابی خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۳۶۸ نفر حدود ۲۹.۰ درصد آن‌ها به کار گمارده شده اند و ما بقی جویندگان کار به تعداد ۶۶۷۳۳ نفر در مراکز خدمات اشتغال ثبت نام کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده