تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۳۱۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسیب رقابت قیمتی به صنعت بیمه

‌می‌متالز - رقابت قیمتی شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای را ایجاد کرده که در نهایت همه صنعت آسیب خواهد دید. مدیرعامل بیمه کارآفرین ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به وجود نظارت مالی در صنعت بیمه با استقرار سامانه‌های زیرساختی بدون نیاز به نیروی انسانی گفت: با وجود اینکه نظارت‌های مالی دارای دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه است، اما مقاومت شرکت‌های بیمه سبب شده است تا فضای رقابتی پیچیده‌تر شود.

به گزارش می‌متالز، محمد حیدری با بیان اینکه اگر شاخص‌های نظارت مالی با دقت پایش و کنترل شود، می‌تواند مدیران عامل شرکت‌های بیمه را به سمت مراقبت از راهبرد‌های بازاریابی خود سوق دهد افزود: تاثیر نظارت مالی بر مولفه‌هایی مانند ذخیره خسارت معوق سبب خواهد شد مدیران عامل، خود به منظور مراقبت از عملکرد‌های شرکتی به فضا‌های رقابتی با ریسک بالا وارد نشوند، چراکه ورود به ریسک‌های غیرمنطقی تاثیر آنی در شاخص‌های مالی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیمه مرکزی نه تنها در رشته ثالث بلکه باید ذخیره خسارت معوق را در تمامی رشته‌های بیمه‌ای رصد و پایش کند، افزود: از ملزومات آزادسازی نرخ‌ها نظارت مالی منسجم است و فضای کسب و کار در صنعت باید به سمتی پیش رود تا بیمه مرکزی در شاخص‌های نظارتی خود صرفا آمار و ارقام را کنترل کند. مدیرعامل بیمه کارآفرین گفت: مشکل صنعت بیمه خود ما بیمه‌گران هستیم که عدم رعایت اخلاق را نه تنها بد نمی‌دانیم، بلکه به راحتی از آن عبور می‌کنیم و در حالی که از یکدیگر تعریف و تمجید می‌کنیم دارای منشور اخلاقی در سندیکای بیمه‌گران نیز هستیم. حیدری اضافه کرد: باید صنعت بیمه نگاه همگرایی داشته باشد و همه افراد شاغل در آن باید به مصالح کل صنعت بیندیشند، چون جنگ قیمت تیشه به ریشه شرکت‌ها خواهد زد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده