تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۳۲۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحول دیجیتال به فکر حذف کردن هیچکدام از بازیگران صنعت بیمه نیست

‌می‌متالز - مدیرعامل کارگزاری تداوم رفاه فردا، اظهارکرد: تحول دیجیتال رفتار وحرکتی است که شاید طولانی مدت باشد، ولی حتما لازم است ومعنای تحول دیجیتال، ارتقای سرور‌ها و نرم افزار‌ها نیست، بلکه درباره استراتژی، مدل مدیریت سازمان‌ها است.

به گزارش می‌متالز، "احسان اسدالهی" در دومین جلسه ازسلسله وبینار‌های تحول دیجیتال، با محوریت فرصت‌های پیاده سازی تحول دیجیتال، گفت: براساس مطالعات موسسه تحقیقی مکنزی، صنعت بیمه به سمتی پیش می‌رود که در سال ۲۰۳۰ بیمه نامه‌ها به صورت خرد خریداری می‌شوند، یعنی بیمه نامه‌های بلند مدت دیگر وجود نخواهد داشت و بیمه نامه‌ها کاملا کوتاه مدت وخرد می‌شوند.

وی، با بیان اینکه هوش مصنوعی درتولید بیمه نامه‌ها در سال ۲۰۳۰ نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: دراین سال، شرکت‌های بیمه‌ای با داده‌هایی که از هوش مصنوعی بدست می‌آورند وبا هوش تجاری و اینترنت اشیا فعالیت خواهندکرد.

مدیرعامل کارگزاری تداوم رفاه فردا، تصریح کرد: اگر در صنعت بیمه تغییر فرهنگ، اتفاق نیفتد تحول دیجیتالی هم اتفاق نخواهد افتاد و بیمه مرکزی وشرکت‌های بیمه‌ای به عنوان رهبران این صنعت، باید فرهنگ را جاری کنند و شرکت‌های بیمه‌ای در مرحله نخست، باید در سازمان و شبکه فروش خود این امر را اجرایی کنند.

اسدالهی، با اشاره به شکست بیش از ۷۰ درصد پروژه‌هایی که پایه اصلی آن‌ها تحول دیجیتال بوده، گفت: عامل انسانی مهمترین عامل شکست این طرح‌ها بوده، چون نخواستنه اند ویا نتوانستند خودرا به روزرسانی کنند و این تغییر را بپذیرند.

وی، اظهارکرد: با توجه به تغییراتی که اتفاق افتاده تحول دیجیتال باعث می‌شود که شرکت‌ها در طراحی محصولات جدید و تکنولوژی‌هایی که ایجاد می‌کنند راحت‌تر باشند و هم بتوانند محصول جدید طراحی کنند و هم مهندسی محصولات برای نسل‌های آینده را داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری تداوم رفاه فردا، ادامه داد: مزیت رقابتی در تکنولوژی‌های جدید و تحول دیجیتال در صنایع بسیار رونق پیدا کرده وهمه از این مزیت رقابتی استفاده می‌کنند وشرکت‌های بیمه‌ای هم وارد این عرصه شده‌اند، ولی سرعت کمتری نسبت به سایراستارت اپ‌ها دارند وباید سرعت بگیرند.

اسدالهی، اذعان داشت که ساماندهی وآماده سازی دقیق فرآیند‌ها ازمزایای تحول دیجیتال است که منجربه کاهش بروکراسی شده و بیمه گذاران برای به نتیجه رسیدن، کمتر منتظر می‌شوند و این افزایش چابکی به وضوح دیده خواهد شد که افزایش رضایت بیمه گذاران را به دنبال خواهد داشت.

وی، با بیان اینکه تحول دیجیتال از سه بخش اصلی، تکنولوژی، انسان و فرآیند تشکیل شده، گفت: صنعت بیمه درچند سال اخیر با شبکه فروش درگیرشده، زیرا شبکه فروش فکرمی‌کنند که قراراست از بازارحذف شوند، ولی واقعیت این است که تحول دیجیتال به فکر حذف کردن هیچکدام از بازیگران صنعت بیمه نیست.

مدیرعامل کارگزاری تداوم رفاه فردا، خاطرنشان کرد که دانش و تجربه وقتی که با تکنولوژی ادغام شود تحول دیجیتال ایجاد می‌شود و هیچکدام از افراد حوزه آی تی که در فضای برنامه ریزی کارمی‌کنند نمی‌توانند جای فردی که ۲۰ سال است در صنعت بیمه کار می‌کند را پرکند و دانش شبکه فروش باید با تکنولوژِی و دیجیتال ادغام شود و براساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید این فضا ایجاد شود.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده