تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۳۳۳۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس خبر داد:

احتمال تصویب طرح ساماندهی خودرو در هفته بعد/ شرط وعده سخت وزیر صنعت

‌می‌متالز - نماینده مجلس با اشاره به احتمال تصویب طرح ساماندهی خودرو در هفته آینده، شرط تحقق وعده سخت وزیر صنعت مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو را اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو و وعده جدید وزیر صنعت مبنی بر تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و حذف قرعه کشی گفت: ابهامات طرح از سوی نمایندگان مجلس برطرف شده و به احتمال زیاد هفته آینده برای اعلام نظر نهایی در صحن علنی بررسی می‌شود.

وی افزود: طبق نظر نمایندگان، واردات خودرو در شرایط فعلی ضرورت دارد و زیرساخت‌های لازم برای اجرا آماده است. در صورت تصویب و اجرای طرح، بسیاری از مشکلات بازار خودرو حل و فصل و اهدافی همچون تعدیل قیمت خودرو، توازن در نظام عرضه و تقاضا، خروج بازار از انحصار، رقابتی شدن تولیدات و ارتقای کیفی محصولات خودروسازان محقق می‌شود.

این نماینده مجلس، تحقق وعده وزیر صنعت منوط به واردات و افزایش تیراژ تولید خودرو دانست و ادامه داد: فعلا" سالانه کمتر از یک میلیون خودرو تولید می‌شود که منجر به پیش گرفتن تقاضا از عرضه و رشد قیمت‌ها شده اکا با افزایش تولید می‌توان به تقاضای واقعی پاسخ داد. واردات هم دیگر شرط حذف قرعه‌کشی است.

به گفته رحیمی، قرعه کشی به نوعی بلیت برنده شدن بخت آزمایی بوده و افراد می‌توانند یک شبه سود کلانی به دست آورند، اما حذف قرعه کشی بدون افزایش تولید و واردات ممکن نیست.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده