تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۳۳۵۴۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تایرسازان خواهان تایید گرانی ۳۰ درصدی توسط سازمان حمایت شدند

‌می‌متالز - نایب رئیس انجمن تایر، خواستار تایید افزایش قیمت ۳۰ درصدی اخیر از سوی سازمان حمایت به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، حمل و نقل و واردات مواد اولیه شد.

به گزارش می‌متالز، حمید رضا عبدالمالکی درباره افزایش قیمت تایر گفت: آخرین افزایش قیمت مربوط به آذر سال گذشته بود و طی این مدت مواد اولیه و هزینه‌های حمل و نقل افزایش قیمت چشمگیری داشته اند.

وی افزود: با افزایش قیمت اخیر ۲۰ درصد برای تایر‌های سواری رادیال و ون و ۳۰ درصد برای خودرو‌های نیمه سنگین و سنگین بایاس بود، اما تولیدکنندگان بازهم به سود ۱۵ درصدی نمی‌رسند و برخی زیان‌ده شده اند؛ لذا ادامه روند فعلی و منع افزایش قیمت، کارخانه‌ها را به ورشکستگی می‌رساند.

این مقام صنفی ادامه داد: هدف از اعمال افزایش قیمت، افزایش سود دهی شرکت‌ها نیست. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر به تولید کنندگان واگذار شده تا براساس ضوابط سازمان حمایت، بتوانند براساس افزایش هزینه‌های تولید، قیمت نهایی محصولات را تعیین کنند. پس از اعمال افزایش قیمت‌ها، سازمان حمایت خواستار ارائه مستندات شده که انجام خواهد شد.

عبدالمالکی گفت: صادرات تایر با قیمت‌های پایه صادراتی چهار دلاری فعلی امکان‌پذیر نیست و با توجه به ممنوعیت صادرات از سال ۹۷ تاکنون این انجمن خواستار اصلاح قیمت‌ها به حدود ۲.۵ دلار شده است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده