تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۳۳۸۶۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تویوتا فروش اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۲ شروع می‌کند

‌می‌متالز - بزرگترین خودروساز ژاپن روز جمعه اعلام کرد که فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تویوتا موتور، بزرگترین خودروساز ژاپن، روز جمعه اعلام کرد که فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

طبق گفته این شرکت، فروش مدل نیمه شاسی تویوتا bZ۴X اواسط سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان از جمله ژاپن، آمریکای شمالی، چین و اروپا آغاز خواهد شد. در عین حال، قیمت این مدل هنوز مشخص نشده است.

تویوتا موتور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ طیف جدیدی از خودرو‌های الکتریکی را با ۱۵ مدل عرضه کند. اولین مدل از این خط تولید، تویوتا bZ۴X خواهد بود.

تویوتا موتور در حال حاضر هیچ خودروی الکتریکی را در خط تولید خود ارائه نمی‌دهد. این شرکت انواع مدل‌های هیبریدی و همچنین مدل Mirai با موتور هیدروژنی را ارائه می‌دهد، اما برای این مدل تقاضا زیاد نیست.

در پایان سال گذشته، دولت ژاپن طرح جدیدی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن باید تولید تمام خودرو‌های بنزینی و دیزلی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ متوقف شود.

به گفته دولت ژاپن، این رویکرد اقتصاد این کشور را به حرکت خواهد انداخت و حدود ۹۰۰ میلیارد دلار آورده اقتصادی تا سال ۲۰۳۰ و بیش از ۱.۸ تریلیون دلار طی ۲۰ سال آینده ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده