تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۵۸۰۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

یک سوم تولید تویوتا متوقف شد

‌می‌متالز - سخنگوی تویوتا گفت یک مشکل کوچک در سفارش قطعات شرکت را مجبور کرده فعالیت‌های خود در هر ۱۴ کارخانه مونتاژ را متوقف کند.

به گزارش می‌متالز، پرفروش‌ترین شرکت خودروسازی دنیا تولید در تمام کارخانه‌های خود در سراسر ژاپن را به خاطر نقص فنی سیستم متوقف کرده است.

سخنگوی تویوتا گفت: یک مشکل کوچک در سفارش قطعات شرکت را مجبور کرده فعالیت‌های خود در هر ۱۴ کارخانه مونتاژ را متوقف کند. این اتفاق مشکل بزرگی برای این شرکت است، چون از استراتژی تولید بهنگام استفاده می‌کند. در این استراتژی با کاهش موجودی قطعات به افزایش بهره‌وری و به حداقل رساندن هزینه‌ها کمک می‌کنند. تولید بهنگام را با نام تویوتا می‌شناسند.

۲۸ خط مونتاژ خودرو از مدل‌های پرفروش کرولا و کمری گرفته تا پریوس تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. سخنگوی تویوتا گفت مشخص نیست تولید از چه زمانی آغاز شود. هنوز نسبت به احتمال حمله سایبری هم اطمینان حاصل نشده است.

سهام تویوتا در آسیا بدون تغییر باقیمانده و هنوز هیچ عکس العملی به این اتفاق نشان نداده است، چون مشخص نیست چه مقدار از تولید این شرکت از دست رفته است. محاسبات رویترز نشان می‌دهد این ۱۴ کارخانه یک سوم تولید جهانی این خودروسازی را بر عهده دارند.

این خودروسازی در سال گذشته پس از حمله سایبری به یکی از عرضه کنندگان بزرگ خود مجبور شد یک روز تولید خود را متوقف کند. اما دلیل این نقص فنی که مانع سفارش قطعات می‌شود هنوز مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده