تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۷۵۶۸۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رشد تولید جهانی تویوتا

‌می‌متالز - تولید جهانی خودروی تویوتا در ماه اوت با ۳/ ۴۴درصد افزایش به رکورد یک‌ماهه رسید. به گزارش ایسنا، شرکت تویوتا اعلام کرد تولید جهانی خودرو در ماه اوت با سرعتی بی‌سابقه رشد کرده است، زیرا این بخش از همه‌گیری کووید-۱۹ بهبود یافته و ظرفیت تولید عمدتا در خارج از کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، این بیانیه اندک تسکین موقتی برای خودروساز ژاپنی به حساب می‌آید. باید منتظر ماند و دید در شرایطی که چین محدودیت‌های همه‌گیری کرونا را لغو می‌کند و بحران کمبود تراشه نشانه‌هایی از فروکش کردن را نشان می‌دهد، تویوتا می‌تواند به هدف تولید سالانه ۷/ ۹میلیون خودرو برسد؟ تولید خودرو در ماه اوت نسبت به سال قبل ۳/ ۴۴درصد افزایش یافت که اولین افزایش از مارس بود. بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش در ماه گذشته ۷۶۶هزار و ۶۸۳ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که بالاتر از هدف قبلی بود.

تولید تویوتا بیشتر در خارج از کشور افزایش یافت، به طوری که تولید داخلی ۶/ ۵درصد در سال نسبت به سال گذشته بالا رفته، اما تولید خارج از کشور این شرکت رشد ۱/ ۶۵درصدی را تجربه کرده است. فروش خارج از کشور تویوتا در ماه اوت نیز رکورد زد که ناشی از کاهش فروش در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و سایر نقاط آسیا بود. فروش خارج از کشور در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/ ۸درصد افزایش یافت و به ۶۹۴هزار و ۲۷۲ دستگاه رسید، در‌حالی‌که در ژاپن با ۸/ ۲۵درصد کاهش به ۸۲هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید، زیرا کمبود تامین قطعات و شیوع کووید-۱۹ باعث اختلال در تولید شد. همچنین فروش تویوتا در ایالات متحده آمریکا در ماه گذشته ۸/ ۹درصد کاهش یافت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده