تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۳۳۸۷۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با هدف ایجاد شفافیت و رقابت در فروش خارجی؛

مس کاتدی شرکت مس در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می‌شود

‌می‌متالز - دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از عرضه موفق کاتد برای نخستین بار در رینگ صادراتی بورس کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این مطلب در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بورس، صادرات مس کاتدی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا انجام خواهد شد.

به گفته سعدمحمدی این امر در راستای شفاف‌سازی برای فروش خارجی شکل می‌گیرد؛ چراکه ایجاد شفافیت و رقابت برای صادرات مس، حرکتی جدید و جذاب است.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به تولید ۷ ماهه شرکت گفت: تا پایان مهر ماه سال جاری ۱۶۷ هزار و ۷۴۰ تن کاتد تولید شده؛ در حالی‌که فروش شرکت بیش از ۱۷۳ هزار تن بود که نشان می‌دهد میزان فروش از میزان تولید پیشی گرفته است.

شکوفایی مس از سال آینده کلید می‌خورد

وی با بیان این که به دلیل بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، شکوفایی شرکت مس از سال ۱۴۰۱ شروع می‌شود، افزود: معدن و کارخانه تغلیظ درآلو تا پایان امسال، معدن و کارخانه تولید کنسانتره دره‌زار و کارخانه فلوتاسیون سرباره در فروردین سال آینده راه‌اندازی می‌شوند.

سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد افزایش سرمایه شرکت مس تا پایان آبان ماه سال جاری انجام شود.

وی از زحمات و تلاش خستگی ناپذیر مدیران، مجریان و کارکنان شرکت مس تقدیر کرد و گفت: این اتفاقات خوب و اثرگذار به همت تلاش همه مجموعه شرکت مس رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت مس یادآور شد: در طرح‌هایی مانند بهره‌برداری از معدن و کارخانه تغلیظ مس سریدون و فاز سوم سرچشمه برنامه‌ریزی دقیقی لازم است تا با شتاب و تلاش بیشتری اجرایی شود. همچنین، سایر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت مس نیز باید با سرعت بیشتری حرکت کرده و اجرایی شوند.

سعدمحمدی همچنین با اشاره به قهرمانی تیم مینی فوتبال مجتمع مس سرچشمه در مسابقات شرکت‌های جهان (fifco)، این موفقیت را به خانواده بزرگ صنعت مس و کارکنان مجتمع مس سرچشمه، تبریک گفت.

وی با بیان اینکه این ارزشمند است که در همه سطوح توسعه‌ها را به طور متوازن شکل دهیم، تأکید کرد: این پیروزی، موفقیتی ارزشمند است؛ چرا که نام مس در دنیا مطرح شده و هم پرچم کشور به اهتزاز درآمد و هم پرچم صنعت مس شناسانده شد.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده