تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۱
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۴۹۱۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مسوول کارگاه‌های ساخت مس سرچشمه خبر داد؛

تسهیل تولید با ترکیب علم و تجربه توسط متخصصان داخلی/ استفاده از هوش مصنوعی در ساخت دستگاه برش صنعتی

‌می‌متالز - محمد کرمی پور گفت: شرکت مس سرچشمه با توان دانش بنیانی و قرار گرفتن صنعت و دانشگاه در کنار هم همواره تلاش کرده است تا با ارتقاء دانش کارشناسان خود گامی موثر در عرصه صنعت تولید کشور بر دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی پور مدیرمسوول کارگاه‌های ساخت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از طراحی و ساخت دستگاه فرز cnc توسط این مجتمع خبر داد و گفت: طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات مخصوص منحصر به فرد با تکیه بر دانش و تجربه بومی بخشی از دستاورد‌های شرکت ملی مس ایران است.


مدیر مسوول کارگاه‌های ساخت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ادامه داد: طراحی و ساخت دستگاه فرز CNC توسط امور طراحی و بهره‌وری انرژی این مجتمع انجام شده است.


مهندس محمد کرمی‌پور در تشریح این خبر گفت: در پی درخواست امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مبنی بر نیاز به دستگاه فرز CNC جهت تجهیز کارگاه مدل‌سازی ریخته‌گری آن امور طراحی و ساخت این دستگاه در واحد طراحی و بهره‌وری انرژی آغاز شد.

وی افزود: با هدف ورود دانش فنی و تخصصی ساخت تجهیزات قابل کنترل توسط کامپیوتر به مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برای افزایش سطح آگاهی و مهارت‌های پرسنل امور طراحی و بهره‌وری انرژی در زمینه سیستم‌ها و مکانیزم‌های صنعتی مدرن این اقدام صورت گرفت.


کرمی پورادامه داد: نقش اتوماسیون صنعتی در کاهش زمان و هزینه‌های تولید یک محصول یکی از فاکتور‌های مهم بقا در بازار‌های داخلی و بین المللی است.

مدیر مسوول مس سرچشمه عنوان کرد: توانمندی کارشناسان ما در طراحی و ساخت دستگاه‌های تمام اتوماتیک می‌تواند کمک بزرگی در راستای اقتصادی کردن تولید یک محصول نهایی باشد.


وی اذعان کرد: از مهم‌ترین قابلیت‌های شرکت ملی مس، بخصوص شاخه استانی آن مس سرچشمه این است که می‌تواند با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود مقتدرانه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌ها و ماشین آلات جدید اقدام کند.

کرمی پور تاکید کرد: شرکت مس سرچشمه با توان دانش بنیانی و قرار گرفتن صنعت و دانشگاه در کنار هم همواره تلاش کرده است تا با ارتقاء دانش کارشناسان خود گامی موثر در عرصه صنعت تولید کشور بر دارد.


مسوول کارگاه تجهیزات مس سرچشمه تاکید کرد: دستگاه فرز CNC یک نوع ماشین فرز کاری است که برای فرایند ماشینکاری تحت برنامه‌های کامپیوتری و به صورت هوشمند طراحی شده است.

وی افزود: دستگاه‌های فرز قدیمی ظرفیت محدودی دارند، اما امروزه همراه کردن سیستم کنترل عددی کامپیوتری یا همان CNC باعث شده که کارایی آن‌ها به شکل محسوسی بالاتر برود و از دستگاه برای برش‌های دقیق‌تر و با کیفیت استفاده شود.


کرمی پور اذعان کرد: دستگاه فرز CNC یک دستگاه با قابلیت هوش مصنوعی است که تحت کنترل رایانه بوده و دخالت نیروی انسانی در آن به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها به دلیل ویژگی‌های ذاتی خود در مورد برشکاری و ماشینکاری بسیاری از مواد (آهن، چوب، مس و...) کاربرد دارند و می‌توانند فرآیند تولید برخی از قطعات را از صفر تا صد انجام دهند.


کرمی پور در پایان خاطر نشان کرد: نکته جالب توجه در مورد کاربرد دستگاه فرز CNC این است که قطعه خارج شده از آن‌ها بدون نیاز به مونتاژکاری آماده ارسال به بازار تحت عنوان قطعات یدکی است.

تسهیل تولید با ترکیب علم و تجربه توسط متخصصان داخلی/ استفاده از هوش مصنوعی در ساخت دستگاه برش صنعتی

تسهیل تولید با ترکیب علم و تجربه توسط متخصصان داخلی/ استفاده از هوش مصنوعی در ساخت دستگاه برش صنعتی

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده