تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۴۸۱۸۲
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت ۱۴ درصدی تصفیه‌خانه آب رفسنجان

‌می‌متالز - استاندار کرمان از پروژه تصفیه‌خانه آب رفسنجان که توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در حال احداث است، بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر علی زینی‌وند استاندار کرمان عصر شنبه ۱۶ بهمن در پنجمین روز از دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان رفسنجان از پروژه تصفیه‌خانه آب رفسنجان که توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در حال احداث است، بازدید کرد.

در این بازدید مدیرکل آب و فاضلاب استان کرمان، امام جمعه و فرماندار رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شهردار رفسنجان و جمعی دیگر از مسوولین شهرستان حضور داشتند.

مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه خانه رفسنجان در این بازدید اظهار کرد: پروژه احداث تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۱۴.۳ هکتار است که ۷.۵ هکتار آن را مجموعه سازه‌ها تشکیل می‌دهند. سیستمی که برای تصفیه احداث می‌شود ازن‌زنی است که با ظرفیت ۹۳۰ لیتر در ثانیه برای افق ۱۴۲۰ در حال احداث است.

مهندس حسین تقی زاده افزود: این پروژه با هزینه ۱۶۵ میلیارد تومان احداث می‌شود که ۱۵۷ میلیارد تومان آن ریالی و ۲۸۵ هزار یورو ارزی است که تاکنون حدود ۴۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی میزان پیشرفت پروژه را در حال حاضر ۱۳.۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: از ۱۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری تاکنون ۱۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده، پروژه ۱۹۱۵ تن آرماتوربندی لازم دراد که ۹۲۲ تن انجام شده، ۷۴ هزار مترمربع قالب بندی لازم دارد که ۹۲۹۰ مترمربع انجام شده و بتن ریزی نیز باید ۳۲ هزار مترمکعب انجام شود که تاکنون ۷۳۶۵ مترمکعب انجام شده است.

مجری طرح احداث کارخانجات مواد شیمیایی و تصفیه خانه رفسنجان تصریح کرد: این پروژه از ۶ خرداد امسال آغاز شده و در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بهره برداری کامل می‌رسد.

به گفته وی تصفیه خانه رفسنجان، شهر رفسنجان و ۴۳ پارچه از روستا‌های اطراف رفسنجان را با جمعیت ۲۷۰ هزار نفر پوشش می‌دهد.

بنا به این گزارش، استاندار کرمان در ادامه سفر خود به رفسنجان همچنین از مرکز نوآوری شهید ستاری رفسنجان نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده