تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۳۳۸۸۵
سرویس خبر : انرژی

معامله‌گران بخوانند/ اخبار مهم مذاکرات در ۲۴ ساعت اخیر

‌می‌متالز - در ۲۴ ساعت اخیر اخبار مهم سیاسی برای بازار‌ها منتشر شده است که هرکدام سیگنالی برای بازار‌های مالی محسوب می‌شوند. چکیده‌ای از این اخبار را در زیر بخوانید:

به گزارش می‌متالز، در ۲۴ ساعت اخیر اخبار مهم سیاسی برای بازار‌ها منتشر شده است که هرکدام سیگنالی برای بازار‌های مالی محسوب می‌شوند. چکیده‌ای از این اخبار را در زیر بخوانید:

ـ «پیتر استانو» سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفته است: طرف اروپایی در تلاش است تا تاریخ از سرگیری مذاکرات وین را مشخص کند.

ـ وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که شامل چهار شخص و دو نهاد می‌شود.

ـ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی آمادگی این کشور را برای مذاکراتی که آن را از روی حسن نیت می‌خواند و در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای باشد اعلام کرد.

ـ علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه گفته که گفتگو‌های ایران با کشور‌های چهار به اضافه یک سازنده است. وی گفته است: ما گفتگو‌های جدی و صریحی برای لغو تحریم‌هایی ظالمانه داشتیم، ما نگاه و الزامات خود را مطرح کردیم. بنا بود با کشورها، گفتگو‌های دوجانبه داشته باشیم که در این چارچوب به روسیه آمدم.

ـ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اعلام کرده است: اگرچه آژانس جزو طرف‌های مذاکرات وین نیست، اما از آنجا که این نهاد ضامن اجرای تعهدات هسته‌ای ذیل هرگونه توافق میان کشور‌های مذاکره‌کننده در وین است، نتیجه مذاکرات برایش اهمیت دارد. هرچند متاسفانه با رئیس جمهور جدید ایران هنوز دیداری نداشتم، اما امیدوارم بتوانم با او دیدار کنم.

ـ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وارد اروپا شده که برجام از محور‌های گفتگو‌ها در حاشیه نشست گروه ۲۰ است.

ـ سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار اخیر معاون وزیر امور خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی این نهاد، از تلاش برای تعیین تاریخ بازگشت به مذاکرات وین خبر داده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده