تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۳۴۰۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ۱۷ فقره پرونده تخلف ارزی در استان آذربایجان غربی

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۷ ماهه نخست سال جاری در بازرسی از ۱۲۹ شرکت وارد کننده که از ارز دولتی برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور استفاده کرده اند ۱۷ فقره پرونده تخلف تشکیل گردید.

به گزارش می‌متالز، ایرج مرندی گفت: طی ۷ ماهه نخست سال جاری در بازرسی از ۱۲۹ شرکت وارد کننده که از ارز دولتی برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور استفاده کرده اند ۱۷ فقره پرونده تخلف تشکیل گردید.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: برای ۱۴ شرکت وارد کننده که ارز دولتی برای واردات کالا استفاده کرده بوداند پروند تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

مرندی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده در راستای نظارت بر عملکرد تولید گوشت مرغ در استان ۱۱۴ فقره پرونده تخلف صنفی برای واحد‌های کشتارگاه و مرغداری‌های استان به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع گردید.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین طی بازرسی از واحد‌های توزیع و عرضه کالا‌های ساختمانی در استان درمورد سیمان ۲ هزار و ۲۶۷ مورد بازرسی با تشکیل ۲۰۴ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۷ میلیارد ریال، آهن آلات ۴۶۵ مورد بازرس با ۸ فقره پرونده به ارزش ۳۸ میلیارد ریال، آجر ۱۷۱ مورد بازرسی با ۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون ریال، شن و ماسه ۳۰۰ مورد بازرسی با ۴۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال و ۵۴۱ مورد در خصوص سایر مصالح با ۴۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

مرندی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه در راستای بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی تخصصی ۳ هزار و ۲۷ مورد گشت مشترک با حضور کارشناسان ادارات و نهاد‌های ذیربط انجام و ۵۸۵ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۵۱ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده