تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۰۹۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک‌هزار میلیارد تومان پرونده تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی بازرسی شبانه‌روزی صورت گرفته در استان، ۴۲ پرونده تخلف ارزی به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد تومان در استان ثبت شد.

به گزارش می‌متالز، ایرج مرندی روز پنجشنبه در خصوص نحوه تشکیل این پرونده‌ها اظهار کرد: برخی با هدف خرید کالا اقدام به خرید ارز دولتی می‌کنند که متاسفانه ضمن رخداد تخلف تراکنش خریدی ندارند و برخی نیز جنسی را نخریده و وارد کشور نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به سامانه ارزی کشور، افرادی که ارز دریافت می‌کنند، باید طبق مقررات ارزی معامله کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کلیات بازرسی در استان اضافه کرد: در این راستا یک هزار و ۷۴۵ فقره پرونده تخلف صنفی، خدماتی و تولیدی با ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال نیز برای صنوف مختلف تشکیل شده که برای رسیدگی و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بازرسان اداره کل صمت با بازرسی از ۱۸ هزار و ۵۹۷ واحد به تخلفات اصناف رسیدگی کردند تا حقی از شهروندان ضایع نشود.

مرندی با اشاره به موضوعیت بیشترین پرونده‌های بازرسی ادامه داد: تاکنون بیشترین پرونده‌ها به ترتیب در زمینه پرونده‌های ارزی، قاچاق لوازم خانگی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای تعهدات در قبال وارد کنندگان، تقلب، احتکار، عدم درج قیمت، عدم اعلام موجودی کالا و کم فروشی است.

وی گفت: بازرسی از مرغ فروشی‌ها، آرد و نان، قالیشویی‌ها، آژانس‌های مسافرتی، پایانه مسافربری، کوره آجر پزان، شن و ماسه، لوازم یدکی خودرو نیز از اولویت‌های بازرسی در طول این مدت بوده است.

شهروندان در صورت داشتن شکایات و انتقاد از واحد‌های تولیدی، خدماتی و صنفی می‌توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۱۲۴ از طریق مرکز پاسخگویی و پایش خدمات، گزارشات خود را ثبت کنند تا بازرسان حوزه تخصصی به صورت حضوری نظارت و بازرسی کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده