تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۳۴۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
۱۰ شرکت برتر بازار فیزیکی معرفی شدند؛

«ذوب» و «فخوز» صدرنشین معاملات بورس کالا/ جابه جایی در رده بندی بزرگان بازار

‌می‌متالز - براساس ارزش فروش محصولات شرکت‌ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب، پالایش نفت بندرعباس، مجتمع فولاد خراسان، پتروشیمی مارون، پتروشیمی اروند و جهان فولاد سیرجان لقب ۱۰ شرکت برتر بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۴۲ هزار و ۸۹۷ تن محصول شامل سبد میلگرد و تیرآهن ارزشی معادل ۶۱۶۹ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت شد.

پس از ذوب آهن اصفهان، شرکت فولاد خوزستان با فروش ۴۳ هزار و ۱۶۰ تن شمش بلوم و تختال به ارزش ۶۱۶۳ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ۳۵ هزارو ۷۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و سنگین و گوگرد گرانوله ارزش ۴۰۵۵ میلیارد ریالی را رقم زد و جایکاه سوم را از آن خود کرد. پس از آن شرکت پتروشیمی تندگویان نیز با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۸۷۲ تن انواع پلی اتیلن و نخ پلی استر به ارزش بیش از ۳۹۴۹ میلیارد ریال چهارم شد.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با فروش ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن تختال ارزشی بیش از ۳۵۶۰ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. پس از فولاد هرمزگان جنوب نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۲۸ هزار تن لوب کات سنگین و وکیوم باتوم، موفق به ثبت ارزش ۳۱۵۹ میلیارد ریالی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

مجتمع فولاد خراسان با دادوستد ۲۰ هزار و ۴ تن سبد میلگرد به ارزش ۲۸۷۸ میلیارد ریال رتبه هفتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت پتروشیمی مارون با ثبت معامله ۸۲۶۹ هزار تن محصول شامل پلی اتیلن، پلی پروپیلن و منو اتیلن گلایکول و دی اتیلن گلایکول به ارزش ۲۸۶۲ میلیارد ریال در جایگاه هشتم جای گرفت. شرکت پتروشیمی اروند با فروش ۱۶ هزار و ۱۵۱ تن پلی وینیل کلرایدو سود کاستیک ارزشی بیش از ۲۸۱۹ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

در نهایت نیز شرکت جهان فولاد سیرجان با ثبت معامله ۲۰ هزار تن سبد میلگرد و شمش بلوم به ارزش ۲۸۱۶ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.
گفتنی است در رده بندی این هفته ۱۰ شرکت بازار، تغییراتی نسبت به هفته‌های قبل وجود داشت که آن، نبود شرکت هایی، چون فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس در جدول برترین‌ها بود.

«ذوب» و «فخوز» صدرنشین معاملات بورس کالا/ جابه جایی در رده بندی بزرگان بازار


منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده