تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۳۴۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعضای گروه ۲۰ به‌دنبال راهی برای تقویت زنجیره‌های جهانی عرضه

‌می‌متالز - سران دنیا در جلسه‌ای در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در مورد همکاری جهت تقویت زنجیره‌های عرضه گفتگو و بر لزوم نیاز به امنیت مخصوصاً در زنجیره‌های عرضه فناوری و همچنین شرایط عادلانه و بادوام کار تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا و ۱۶ تن از دیگر سران دنیا در روز یکشنبه در مورد راه‌های تقویت زنجیره‌های عرضه در مقابل بحران‌های آینده و همچنین تغییرات جوی و حتی حمله‌های برنامه‌ریزی‌شده گفتگو کردند.

بایدن در اجلاسی با هدف رسیدگی به مشکلات زنجیره عرضه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در رم گفت: «ما باید همین حالا به همراه شرکایمان در بخش خصوصی، برای کاهش مشکلات فعلی اقدامی انجام دهیم و بعد جلوی بروز مشکلات بیشتر را در آینده بگیریم».

وی گفت: «حالا که متوجه شدیم این بخش از اقتصاد و تجارت جهان چقدر آسیب‌پذیر است، نمی‌توانیم مثل قبل به کارمان ادامه دهیم. همه‌گیری کرونا آخرین بحران سلامتی دنیا نخواهد بود؛ بنابراین باید مقاومت خود را دربرابر تغییرات جوی، بلایای طبیعی و حتی حمله‌های برنامه‌ریزی‌شده افزایش دهیم».

علاوه‌بر آمریکا، سران و نمایندگانی از اتحادیه اروپا، استرالیا، انگلیس، کانادا، کنگو، آلمان، اندونزی، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، هلند، کره، سنگاپور و اسپانیا هم در این اجلاس حضور داشتند.

در گزارش کتبی کاخ‌سفید از این مذاکرات آمده‌است کشور‌های حاضر تمایل خود را برای همکاری جهت تقویت زنجیره‌های عرضه اعلام کرده‌اند. این کشور‌ها توافق کرده‌اند شفافیت و انتقال اطلاعات بین خود را افزایش دهند و به این نتیجه رسیده اند که به چندین عرضه‌کننده قابل اطمینان مواد خام اولیه، کالا‌های واسطه‌ای و محصولات تمام‌شده نیاز است.

طبق این گزارش، باید از هر گونه محدودیت غیرضروری تجارت دوری کرده و جریان آزادانه کالا‌ها و خدمات را حفظ کرد.

سران این کشور‌ها همچنین بر لزوم نیاز به امنیت مخصوصاً در زنجیره‌های عرضه فناوری و همچنین شرایط عادلانه و بادوام کار تاکید کردند و اعلام کردند با بخش خصوصی برای رسیدن به این اهداف همکاری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده