تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۳۱۷۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق بین‌المللی پول دورنمای خود از رشد اقتصاد جهان را کاهش داد

‌می‌متالز - صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان اعلام کرد بدتر شدن شرایط همه‌گیری کرونا دورنمای اقتصاد در کشور‌های درحال‌توسعه کم‌درآمد را تیره‌تر کرده وکشور‌های ثروتمند با اختلال در زنجیره‌های عرضه و کند شدن روند رشد اقتصاد مواجه هستند.

به گزارش می‌متالز، صندوق بین‌المللی پول ضمن پایین آوردن دورنمای رشد اقتصاد برای آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ صنعتی جهان اعلام کرد ادامه اختلال در زنجیره‌های عرضه و فشار تورم، مانع بهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا شده‌است.
صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان، پیش‌بینی رشد اقتصادی در ۲۰۲۱ را از ۶ درصد پیش‌بینی‌شده در ماه ژوئیه تا ۵ ٫ ۹ درصد پایین آورده، ولی پیش‌بینی رشد اقتصادی در ۲۰۲۲ را روی همان ۴.۹ درصد قبلی نگه داشته است.
در این گزارش آمده‌است: «بدتر شدن شرایط همه‌گیری کرونا دورنمای اقتصاد در کشور‌های درحال‌توسعه کم‌درآمد را تیره‌تر کرده و دراین‌بین، کشور‌های ثروتمند با اختلال در زنجیره‌های عرضه مواجه هستند».
صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد افزایش تورم فعلی، در ۲۰۲۲ به سطح قبل‌از بحران کرونا بازگردد.

اما گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد این صندوق اعلام کرد نگرانی در مورد ادامه تورم بالا رفته و بانک‌های مرکزی باید آماده نشان‌دادن یک عکس‌العمل سریع باشند.
عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تولید کارخانه‌ای در سراسر دنیا را پایین آورده و کمبود برخی قطعات اساسی مانند نیمه‌رسانا‌ها و همچنین کمبود کانتینر‌های کالا و نیروی کار باعث تعطیلی‌های گسترده شده‌است.
آمریکا بیش‌از سایر کشور‌ها تحت تاثیر بوده و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد این کشور در ۲۰۲۱ را از ۷ درصد ماه ژوییه تا ۶ درصد پایین آورده‌است.
صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصاد در سایر کشور‌های صنعتی را هم پایین آورده‌است. رشد اقتصادی آلمان نیم درصد نسبت‌به پیش‌بینی قبلی پایین آمده و ۳ ٫ ۱ درصد اعلام‌شده است. رشد اقتصاد ژاپن هم با ۰ ٫ ۴ درصد کاهش ۲ ٫ ۴ درصد پیش‌بینی می‌شود.
پیش‌بینی این صندوق از رشد اقتصاد انگلیس ۰ ٫ ۱ درصد کاهش‌یافته و ۸ درصد تخمین زده شده‌است. اقتصاد هند همان ۹ ٫ ۵ درصد رشد قبلی را خواهد داشت، اما روند رشد اقتصاد در سایر کشور‌های آسیایی به‌خاطر بدتر شدن شرایط کرونا کندتر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده