تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۰۱
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۱۷۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش تورم در ژاپن درپی افزایش بهای انرژی

‌می‌متالز - رسانه‌های بین المللی تاکید کردند تورم در ژاپن برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، بهای کالا‌ها برای مشتریان در ژاپن همچنان رو به افزایش است و تورم در ماه ژوئیه برای چهارمین بار متوالی بیش از حد مورد انتظار افزایش یافت. براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی مقامات این کشور می‌گویند یک عامل این موضوع افزایش بهای انرژی است. وزارت امور داخلی ژاپن اعلام کرد شاخص بهای مشتری و از جمله بهای غذا‌های تازه در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲.۴ درصد افزایش یافته است درحالی که دولت و بانک مرکزی ژاپن پیش بینی ۲ درصد افزایش را داشتند.

بهای انرژی بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت و بهای برق و گاز طبیعی در حدود ۱۹ درصد در ژاپن افزایش یافته است. مشتریان همچنین ۳.۷ درصد بیشتر برای خرید مواد غذایی پرداخت کردند. وزیر امور داخلی ژاپن اعلام کرد که بهای کالا‌ها به خاطر افزایش بهای مواد خام و هزینه‌های حمل و نقل افزایش یافته است. کاهش ارزش ین هم به افزایش هزینه‌ها کمک کرده است.

پیش از این مقامات ژاپن اعلام کردند بهای مواد غذایی در آینده هم روندی افزایشی خواهد داشت. برخی از تولید کنندگان مواد غذایی به دنبال افزایش بهای تولیدات خود هستند. افزایش بهای کالا‌ها به نفع اقتصاد ژاپن نیست، زیرا این وضعیت با افزایش دستمزد‌ها هماهنگ نیست. از طرف دیگر تقاضا برای کالا بیشتر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده