تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۴
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۳۴۳۷۶

دستور رستم قاسمی برای ایجاد قرارگاه بی اثر کردن تحریم‌ها

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی عقب ماندگی جدی داریم، گفت: قرارگاه‌های بی اثر کردن تحریم‌ها در سازمان‌ها ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: یک دهه قبل روزی که وارد وزارت نفت شدم اوج تحریم‌ها علیه ایران بود. در آن زمان جدولی جلوی من وجود داشت که می‌گفتند فلان کالا که از فلان کشور وارد می‌شد را فقط برای سه ماه در انبار‌ها داریم.

وی با بیان این‌که اجازه ندادیم مردم متوجه اتفاقات ناشی از تحریم‌ها شوند، افزود: به عنوان کسی که در سخت‌ترین دوره تحریم حضور داشتم معتقدم باید در سازمان‌ها قرارگاه بی اثر کردن تحربم‌ها در دستور کار قرار گیرد و مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی نیز این موضوع را در اولویت خود قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت بالای حمل و نقل کشور گفت: امروز در این بخش عقب‌ماندگی‌ها خیلی جدی داریم البته خوشبختانه در سازمان بنادر در این بخش پیشتاز است. اما در حوزه هوایی، ریلی و زمینی یک عقب ماندگی جدی داریم و برای عبور از شرایط کنونی راهکار‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم توجه جدی به ساحل نشینی داریم در این راستا در سواحل جنوب شهر‌هایی برای اسکان جمعیت کشور به خصوص در سواحل مکران طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده