تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۳۴۳۷۵

بخش دریایی ایران همیشه یک قدم از تحریم‌های آمریکا جلوتر بوده است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مدیون خون شهدا هستیم، گفت: برای تحریم‌های جدید آمریکا، روش‌های جدید می‌خواهیم.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر صفایی در آیین معارفه خود به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران شانیتی جز خدمت به مردم نداریم اظهار کرد: رئیس جمهور محترم در اقصا نقاط کشور حضور می‌یابد که نشان از خدمت رسانی به مردم است. بر این اساس باید تلاش کنیم تا نفع اصلی آن به مردم برسد. در کنار مردم خانواده معزز شهدا باید مورد توجه قرار گیرند؛ انشاالله مشکلات آن‌ها را حل کنیم ما مدیون خون شهدا هستیم و باید بتوانیم به خانواده‌های آن‌ها خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید بتواند برای مخاطبین خود سیاست‌گذاری، هدایت و حمایت کند. بخش دریایی کشور خط مقدم مقابله با تحریم‌ها بودند و همیشه از تحریم‌های آمریکا یک قدم جلوتر بودند ما باید بتوانیم با روش جدید از تحریم‌های جدید عبور کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تحریم‌ها امروز تغییر کرده و تحریم کنندگان به دنبال آن است که با ایجاد کریدور‌های دریایی بدون این که ایران را تحریم کنند ما را مورد تحریم قرار دهند.

صفایی با اشاره به اینکه به دنبال ظرفیت‌سازی جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال هستیم، افزود: رویکرد‌های مورد تاکید اینجانب این است که در جنوب و شمال ناوگان دریایی را توسعه دهیم. سن ناوگان دریایی کشور بالا رفته، اگر نتوانیم آن‌ها را نوسازی کنیم ظرفیت بنادر کشور بالاتر می‌رود بدون آنکه بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی دریایی یعنی جذب، آموزش، صلاحیت و الحاق یکی از مباحث مهم است اضافه کرد: برای گرفتن در حوزه دریایی برای ظرفیت‌سازی مدیران ارشد دریایی توجه جدی به جوانان خواهیم داشت.

وی طراحی و اجرای ساختار‌های پیشگیری از فساد شفافیت و ارائه خدمات به صورت مجازی را از دیگر رویکرد‌های خود عنوان کرد و گفت: همچنین به مباحث ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی امنیت دریانوردی ماموریت‌های نیروی‌های ارزشی و نظامی کشور توجه جدی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد و توسعه فعالیت‌های دریایی در سواحل مکران عنوان یکی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در دستور کار جدی قرار دارد. یکی دیگر از رویکرد‌های دوره جدید مدیریت سازمان بنادر توجه جدی به تسهیل تجارت با کشور‌های همسایه در شمال و حنوب است که توجه خاصی داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده