تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۳۳۳۰۴

فرآیند ثبت کشتی برون‌سپاری می‌شود

‌می‌متالز - عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناور‌های اقیانوس پیما به بنادر از مهمترین اهداف تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، جلیل اسلامی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های حوزه دریایی این سازمان در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم سازمان بنادر در حوزه دریایی، طراحی و اجرای ساز و کار‌های نظارت بر صنایع ساخت، تعمیر شناور‌ها و سازه‌های دریایی به منظور نظارت موثرتر بر صنعت ساخت و کارگاه‌های تعمیرات کشتی است تا در نهایت شاهد طراحی ساز و کار‌های مربوطه و عملیاتی شدن آن باشیم.

وی افزود: تسهیل فرآیند ثبت کشتی در کشور با برون‌سپاری خدمات اجرایی و نیز بازنگری دستورالعمل ثبت دائم و موقت آیین نامه ۱۳۴۴ به منظور تکریم ارباب رجوع در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، مدنظر قرار مى‌گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدوین آیین نامه ایمنی شناور‌های صیادی، غیرکنوانسیونی تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار این سازمان قرار دارد، بیان کرد: تدوین آیین نامه مربوطه، در راستاى اهمیت بسیار بالاى ایمنی شناور‌های صیادی و غیرکنوانسیونی است.

اسلامی با اشاره به اینکه بازنگری دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناور‌های اقیانوس‌پیما به بنادر کشور از دیگر اهداف و برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت مذکور است، تصریح کرد: دستورالعمل ثبت، تعیین نوبت و پهلوگیری شناور‌های اقیانوس پیما به بنادر کشور منطبق با فرآیند‌های جاری سازمان بروزرسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده