تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۳۱۱۴۸
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۷۳۲ درصدی صادرات نفتی ایران از بنادر غرب هرمزگان

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ۷۳۲ درصدی صادرات فرآورده‌های نفتی تا نیمه مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۳ میلیون و ۲۲۸ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی صادر شده که شاخص‌ها رشد ۳۰۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رشد ۶۸ درصدی صادرات غیرنفتی با حجم بیش از ۸۶۵ هزار تن در طی این مدت، افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۱۳۰ درصدی در امر تخلیه و بارگیری هستیم.

وی تصریح کرد: طدر مدت یاد شده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای نفتی تخلیه و بارگیری شد که در این بخش مجموع شاخص‌ها رشد ۲۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گفته وی، از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا، بیش از یک میلیون و ۶۶۳ هزار تن نیز مربوط به کالا‌های غیرنفتی است و در این بخش نیز ۵۴ درصد افزایش محقق شده است.

مدیربنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: طی این مدت نیز بیش از ۶۱۴ هزا رتن انواع محصولات غیرنفتی در بنادر غرب استان کاپوتاژ شده که افزایش ۳۱ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده