تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۲۳۶۰۷۱

۸۰ درصد اقدامات برای توسعه حمل و نقل هوایی به نتیجه رسید

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی از انجام یک سری اقدامات در بخش حمل و نقل هوایی برای توسعه این حوزه خبر داد و گفت: وضعیت حمل و نقل ریلی خوب نیست.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی در مراسم معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با یادآوری اینکه در سفر نخست وزیر عراق به ایران برای اعزام ۶۰ هزار زائر به عتبات عالیات توافق کردیم اظهار کرد: با برخی‌ها که مشورت کردیم با توجه به توان سازمان هواپیمایی کشوری گفتند که بیش از ۴۰ هزار نفر را نمی‌توانیم اعزام کنیم.

وی افزود: این در حالی بود که با تلاش سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی این اتفاق رقم خورد که کار بسیار بزرگی بود.

وی با بیان اینکه با محمدی‌بخش رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری صحبت‌های مفصلی درباره سازمان داشته‌ام تصریح کرد: انتظار و خواهشم از صاحبنظران صنعت هوایی این است که با رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری همکاری کنند تا وی بتواند این صنعت عظیم را به پیش ببرد.

وضع حمل و نقل ریلی خوب نیست

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل ریلی کشور خوب نیست و ناوگان این بخش بسیار فرسوده است، اضافه کرد: سن ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نیز بسیار بالاست ضمن اینکه از ظرفیت بنادر کشور به خوبی استفاده نشده است. در این راستا جلسات متعددی برای ارتقاء وضعیت ناوگان در شقوق مختلف حمل و نقل برگزار شده است.

قاسمی گفت: در بخش حمل و نقل هوایی، وضعیت به لحاظ تکنیکالی بودن مقداری متفاوت است و نیازمند اقدامات موثرتری هستیم. مذاکرات متعدی با کشور‌های مختلف برگزار شده است د راین راستا با ترکمنستان توافق کرده‌ایم، حمل و نقل از جنوب ایران تا قفقاز انجام شود. همچنین با قرقیزستان نیز توافقنامه‌ای برای توسعه حمل و نقل دو کشور امضا کرده‌ایم. قطعا با توسعه حمل و نقل وضعیت درآمد‌های کشور تغییر خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اقداماتی صورت گرفته که تا به نتیجه نرسد آن را اعلام نمی‌کنیم. در بخش حمل و نقل هوایی اقدامات هفتاد تا هشتاد درصد به نتیجه رسیده و امیدواریم باقیمانده نیز به زودی به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده