تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۳۴۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس مطرح کرد:

دو شائبه نوسان تاریخی شاخص بورس و ذوب ۱.۵ هزار میلیاردی سرمایه مردم

‌می‌متالز - نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از سازمان بورس از وجود دو شائبه درباره افزایش شاخص و افت تاریخی که موجب ذوب ۹۰ درصد سرمایه مردم و ۱.۵ هزار میلیارد تومانی شد، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی مجلس و پیش از رای گیری نمایندگان درباره تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس گفت: میلیون‌ها نفر سهامدار اصلی و خانواده‌های آن‌ها منتظر تصمیم نمایندگان مجلس هستند تا آن‌هایی که برای جیب، سرمایه مادی مردم و اعتماد به دولت را سلب کرده‌اند، مجازات شوند.

وی افزود: درباره افزایش شاخص و افت تاریخی آن که موجب شد ۹۰ درصد سرمایه ملت و حدود ۱.۵ هزار میلیارد تومان ذوب و نابود شود، دو شائبه وجود دارد. ابتدا اینکه تأمین کسری بودجه دولت از طریق دست انداختن در سرمایه مردم در بورس صورت گرفته و دوم اینکه اشخاص دانه درشت سیاسی، حقوقی‌ها، شرکت‌های کاغذی و کارگزاران در یک سال چه میزان از سرمایه ملت را به جیب زدند.

موسوی لارگانی ادامه داد: بررسی تحولات رخ داده در سازمان بورس، چگونگی و علت واقعی تشویق میلیونی مردم به حضور در بورس بدون دادن آموزش لازم و بررسی اینکه آیا در این فرآیند دولت دنبال کسری بودجه بوده یا خیر، سوال اصلی متقاضیان تحقیق و تفحص است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده