تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۳۴۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت شاخص کل بورس در دومین هفته آبان

‌می‌متالز - پس افت سه درصدی شاخص کل بورس در اولین هفته آبان ماه، روند بورس در دومین هفته از دومین ماه پاییز مثبت شد.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که گذشت نماگر کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی همراه شد و در نهایت به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نزدیک‌تر شد.

بررسی روند پنج روز فعالیت بازار سرمایه در هفته گذشته نشان می‌دهد در نخستین روز هفته (شنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۰) در حالی شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی قرار گرفت که در این روز بیش از پنج میلیارد و ۳۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در دومین روز هفته (یکشنبه نهم آبان ماه ۱۴۰۰) شاخص بورس دوباره به عقب برگشت. به گونه‌ای که در پایان این روز، شاخص کل بازار بورس با افت ۳۵ هزار و ۳۴۹ واحد مواجه شد و به یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد رسید. کاهش جایگاه شاخص کل در دومین روز هفته در حالی رقم خورد که بیش از ۶ میلیارد و ۳۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در سومین روز هفته (دوشنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۰) بالاخره شاخص کل سبزپوش شد. در این روز، در حالی که شاخص کل بورس با افزایش ۲۱ هزار و ۱۱۴ واحد همراه شد و به یک میلیون و ۳۶۱ هزار واحد رسید، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت تهران (شتران) و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در چهارمین روز هفته (سه شنبه یازدهم آبان ماه ۱۴۰۰) روند مثبت بورس تداوم داشت و شاخص کل بورس با رشد ۱۴ هزار و ۶۶۶ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحد و شاخص هم وزن با رشد ۳ هزار و ۵۳۲ واحدی به عدد ۳۶۶ هزار واحد رسید.

در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه دوازدهم آبان ماه ۱۴۰۰) نیز سهامداران شاهد تقویت نماگر کل بورس بودند. به گونه‌ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۳۴۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. در آخرین روز هفته، در حالی معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۳۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند که نماد‌های معاملاتی فولاد، کچاد، شپدیس، پارسان، فملی و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده