تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۳۴۸۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار‌های داغ در انتظار شرکت‌های فولادی

‌می‌متالز - فولادسازان ایالات‌متحده در حال ساخت کارخانه‌های جدید و افزایش قیمت برای مشتریان بزرگ خود هستند. فولادسازان ایالات‌متحده ادعا می‌کنند که تقاضا برای فولاد تا سال آینده قوی باقی خواهد ماند و قیمت‌ها را برای مشتریانی مانند سازندگان خودرو و لوازم‌خانگی بالا نگه می‌دارد و این امر ادامه سرمایه‌گذاری روی کارخانه‌های جدید را تقویت می‌کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وال‌استریت ژورنال، به گفته مدیران این صنعت، رونق طولانی‌مدت صنعت فولاد ۱۸۰ میلیارد دلاری ایالات‌متحده که سال گذشته پس از تعطیلی کارخانه‌ها ناشی از شیوع کووید-۱۹ آغاز شد، به فولادسازان این کشور زمان بیشتری می‌دهد تا کارخانه‌های جدید خود را راه‌اندازی و قرارداد‌های مشتریان را با قیمت‌های بالاتر تمدید کنند. این در حالی است که ذخایر فولادسازان همچنان محدود است، زیرا تعطیلی کارخانه‌ها و آشفتگی صنعت حمل‌ونقل ارسال محموله‌ها را کاهش داده است و برخی از خریداران فولاد را در خصوص دستیابی به عرضه کافی محصولات فولادی در ماه‌های آینده نگران کرده است.

مارک میلت، مدیر و رهبر شرکت استیل داینامیکس در جریان یک جلسه تلفنی در ۱۸ اکتبر خاطرنشان کرد که ما برای سه ماه چهارم و اوایل سال آینده بسیار خوش‌بین هستیم، همان‌طور که در هر زمان دیگری بوده‌ایم. طبق گزارش S&P Worldwide Platts، شرکت‌های فولادی در گزارش سه ماهه خود شاهد سودآوری بودند، زیرا در ماه ژوئیه، ارزش بازار ورق نورد گرم در بازار کمتر از ۲هزار دلار در هر تن بوده است. افزایش پرداخت از طرف خریداران و بهبود کسب‌وکار باعث افزایش تمایل به خرید کالا‌های حاوی فولاد از قوطی‌های غذا و وسایل نقلیه تفریحی گرفته تا ماشین‌های کشاورزی شد.

شرکت Cleveland-Cliffs، بزرگ‌ترین تامین‌کننده فولاد در صنعت خودروی ایالات‌متحده، گزارش داد که خریداران مشتاق هستند تا بسیار بیشتر بپردازند، زیرا این فولادساز در مذاکرات سال ۲۰۲۲ تخفیف‌هایی را برای مشتریان خودرو، سازندگان تجهیزات و سایر مصرف‌کنندگان بزرگ ارائه می‌دهد. لورنکو گونکالوز، مدیر کلیولندکلیفز ادعا کرد: در هر معامله‌ای که اکنون انجام می‌دهیم، نه تنها برای قیمت بالاتر مذاکره می‌کنیم، بلکه تناژی که ارائه می‌دهیم را افزایش می‌دهیم. آقای گونکالوز تشریح کرد که او پیش‌بینی می‌کند تولید خودرو در آمریکای شمالی در سال آینده با بهبود کمبود‌های زنجیره تامین، مانند تراشه‌های نیمه‌هادی، مجددا بهبود یابد. همچنین برخی از شرکت‌های فولادی در تلاش هستند تا کارخانه‌های جدیدی را هرچه سریع‌تر افتتاح کنند. مجتمع فولادسازی متال داینامیکس در باتلر، شروع به ساخت یک کارخانه جدید در جنوب تگزاس تا پایان سال کرده که توانایی تولید سالانه ۳ میلیون تن ورق فولادی را خواهد داشت که این شرکت قصد دارد محصولات آن را در جنوب غربی ایالات‌متحده و شمال مکزیک ارائه دهد. شرکت رقیب، نیوکور نیز از تکمیل توسعه کارخانه در شهر گالتین کنتاکی خبر داد که پتانسیل آن را تقریبا ۸۸درصد افزایش داده و حداکثر به ۳ میلیون تن در سال می‌رساند. همچنین نیوکور در حال توسعه یک کارخانه دیگر در کنتاکی برای توسعه ورق فولادی است و پیش‌بینی می‌کند که در اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسد. این شرکت، در حال جست‌وجوی یک مکان در غرب میانه ایالات‌متحده برای احداث یک کارخانه جدید نورد ورق است. این کارخانه با ظرفیت سالانه ۳ میلیون تن، فلز موردنیاز را برای صنایع خودرو، لوازم‌خانگی و گرمایش و تهویه مطبوع تامین می‌کند. از طرف دیگر شرکت یونایتد استیل متال که قرار است روز جمعه نتایج سه ماهه خود را گزارش کند، در ماه سپتامبر برنامه‌هایی را برای احداث واحد نورد ورق فلزی جدید خود با ظرفیت ۳ میلیون تن ارائه کرد. گسترش سریع این صنعت در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها در تلاش برای کاهش حجم خرید خود هستند و روی تمام پتانسیل‌های خود کار می‌کنند. محموله‌های فروخته شده نیوکور در سه ماه سوم ۴درصد نسبت به سه ماه دوم کاهش یافت و به ۱/ ۵ میلیون تن رسید، زیرا این شرکت ۷ روز تعطیلی به دلیل تعمیر و نگهداری هر یک از واحد‌های نورد ورق فولادی خود داشت. به طور کلی، سود مالی سه ماهه نیوکور به ۱/ ۲ میلیارد دلار افزایش یافته که حداکثر ۱۱ برابر بیشتر از دوره زمانی مشابه سال گذشته است. متال داینامیکس نیز اعلام کرد که فروش محصولات فولادی این شرکت در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۵درصد نسبت به سه ماهه ژوئن کاهش یافته است. این شرکت این کاهش را ناشی از مشکلات حمل‌ونقل ریلی و کامیون برای حمل فولاد به مشتریانش عنوان کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده