تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۶
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۳۴۹۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران؛

عدم مدیریت صحیح در صادرات پایین‌ترین جایگاه را در سنگ‌های ساختمانی به ایران داد

‌می‌متالز - رئیس خانه معدن ایران با اشاره به مشکلات متعدد موجود در روند صادرات سنگ‌های معدنی، گفت: عدم مدیریت صحیح در بخش سنگ‌های ساختمانی باعث شده ایران پایین‌ترین سهم را در صادرات این نوع فرآورده‌ها بدست آورد.

به گزارش می‌متالز، محمد بهرامن روز شنبه درباره اولویت‌های بخش معدن با هدف افزایش تولید و صادرات این بخش، اظهار داشت: امروزه ما در تولید بسیاری از محصولات معدنی از تولیدکنندگان برتر محسوب می‌شویم برای مثال در سنگ ساختمانی جزو ۴ تولیدکننده برتر دنیا هستیم، اما پایین‌ترین جایگاه را در صادرات این فرآورده داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات ما در مدیریت صادرات باعث شده تا افت زیادی در صادرات برخی محصولات معدنی داشته باشیم، افزود: با وجود تداوم و حتی افزایش تولید، اما با بی‌توجهی به بازار‌های صادراتی، این بازار‌ها را که به سختی بدست آورده ایم به راحتی در اختیار رقبا قرار داده ایم.

رئیس خانه معدن ایران، فقر اطلاعاتی را با اهمیت‌ترین نارسایی در حوزه معدن عنوان و تصریح کرد: امروز بخش زیادی از اطلاعات ثبت شده در مراجع بین‌المللی از خانه معدن گرفته می‌شود؛ ما هم این اطلاعات را هر ساله از همکارانمان در بخش‌های مختلف جمع آوری کرده و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهیم تا متناسب با آن برنامه ریزی‌های لازم برای تولید و صادرات صورت گیرد.

بهرامن موفقیت‌های امروز بخش معدن را نتیجه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: باید ارتباط صنعت و دانشگاه روز به روز بیشتر شود و با وجود مدیران توسعه‌ای اتفاقات بزرگی در این بخش رقم بزنیم.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های موفقیت ما قوی‌تر شدن دیپلماسی اقتصادی است، زیرا امروز ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که کشوری مانند گینه به ما اعتباری برای سرمایه گذاری نمی‌دهد.

رئیس خانه معدن ایران توضیح داد: در صورتی که ما توجه مناسب به این بخش داشته باشیم امروز سکو‌های جدیدی را فتح می‌کردیم و می‌توانستیم از برترین‌های بخش معدن در بسیاری از حوزه‌ها باشیم.

وی در پایان یادآور شد: خداوند نعمتی به نام معدن در اختیار ما قرار داده که با برنامه ریزی برای بهره برداری مناسب از آن می‌تواند در آینده اثربخشی لازم را برای اقتصاد کشور داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده